Tractament medicoquirúrgic de les disfonies [101723]
Lorente Guerrero, Juan
Fuentes Cabrera, Juan Fernando
Salazar Guilarte, Jhonder Xavier
Lopez Mesa, Paula
Naches Solsona, Silvia
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia

Títol variant: Surgical Treatment for Dysphonia
Títol variant: Tratamiento medicoquirúrgico de las disfonías
Data: 2022-23
Resum: OBJECTIUS DE LES CLASSES TEÒRIQUES1 1,. El logopeda ha de tenir els coneixements tant dels tractaments mèdics com de les diferents técniques quirúrgiques de la patologia vocal i trastorns de la deglució. És important transmetre una visió global de la patologia i del seu tractament, per entendre com rehabilitar. La qual cosa li permetrà desenvolupar protocols d'actuació logopèdica. 2, Transmetre els coneixements del tractament multidisciplinar metge otorinolaringòleg-logopeda, integrat actualment a tots els grups de treball de la patologia de trastorns fonatoris i de deglució, per poder treballar en equips multidisciplinaris, intercanviant informació amb els altres professionals ORL que intervenen en el diagnòstic, tractament i evolució del pacient. Es fa èmfasi en els factors de risc sobretot els signes i símptomes que ens han de fer sospitar que estem davant d'una recidiva tumoral. Així, un logopeda ha de saber interpretar un informe mèdic. 3. Saber discriminar les necessitats de tractament logopèdic, planificar i posar-lo en pràctica, sense oblidar les necessitats i preferències del pacient per un tipus o altre de tractament. El tractament logopèdic ha passat de ser una opció escassament utilitzada a convertir-se en part imprescindible del procés de recuperació. Amb el temari de l'assignatura Tractament medicoquirúrgic de les disfonies els estudiants d'aquesta assignatura aprendran a relacionar els coneixements ja adquirits en l'assignatura d'anatomia i fisiologia, malalties laríngies i de la cavitat de ressonància: valoració i intervenció, aprendran a discriminar entre veu normal i patològica i els procediments mèdic quirúrgics de què disposem els ORL per tractar les malalties que cursen amb alteracions de la veu. També serà capaç de desenvolupar protocols d'actuació logopèdica.
Resum: OBJECTIVES OF THEORETICAL CLASSES 1. While attending this course, the student can begin the rehabilitation of the voice, while his knowledge deepens. This will allow them to develop protocols of action in speech therapy. 2. To give the student knowledge to work in multidisciplinary teams, exchanging information with the other ENT professionals involved in the diagnosis, treatment and evolution of the patient. Emphasis is placed on risk factors, especially the signs and symptoms that should make us suspect that we are in front of a tumor recurrence. Thus, a speech therapist must know how to interpret a medical report 3. Learn now how to discriminate the needs of speech therapy, plan it and put it into practice, without forgetting the needs and preferences of the patient for one type or another of treatment. Speech therapy has gone from being barely used option to becoming an indispensable part of the recovery process In the subject Surgical treatment of dysphonia students will learn to relate the knowledge already acquired in the subject of anatomy and physiology, as well laryngeal and resonant cavity diseases. They will practice assessment and intervention, and will learn to discriminate between normal and pathological voices, as well as the surgical and medical procedures available to ENT specialists for the treatment such diseases. The students will also be able to develop protocols of speech therapy.
Resum: OBJETIVO DE LAS CLASES TEÓRICAS: 1. - Al cursar esta asignatura el alumno podrá iniciarse en el tratamiento rehabilitador de la voz sobre los que obviamente deberá profundizar. Lo que le permitirá desarrollar protocolos de actuación logopédica. 2. -Darles conocimiento para poder trabajar en equipos multidisciplinario, intercambiando información con los demás profesionales ORL que intervienen en diagnóstico, tratamiento y evolución del paciente. Se hace hincapié en los factores de riesgo sobre todo los signos y síntomas que nos deben de hacer sospechar que estamos delante de una recidiva tumoral. Por lo que un logopeda debe saber interpretar un informe médico. 3. - Saber discriminar las necesidades detratamiento logopédico, planificarlo y ponerlo en práctica, sin olvidar las necesidades y preferencias del paciente por un tipo u otro de tratamiento. El tratamiento logopé­dico ha pasado de ser una opción escasamente utilizada a convertirse en parte im­prescindible del proceso de recuperación. En algunos casos como en los trastornos funcionales, los pacientes profesionales de la voz o el uso de la técnica en "sándwich" (logopedia + cirugía + logopedia) el tratamiento rehabilitador se ha conver­tido en la primera opción. Con el temario de la asignatura Tratamiento medicoquirúrgico de las disfonías los estudiantes de esta asignatura aprenderán a relacionar los conocimientos ya adquiridos en la asignatura de anatomía y fisiología, enfermedades laríngeas (alteraciones de la voz) y trastornos deglutorios. Valoración e intervención, aprenderán a discriminar entre voz normal y patológica y los procedimientos medicoquirúrgicos de que disponemos los ORL para tratar las enfermedades que cursan con alteraciones de la voz. Y será capaz de desarrollar protocolos de actuación logopedica.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Català, anglès, castellà
Titulació: Logopèdia [2500893]
Pla d'estudis: Grau en Logopèdia [1383] ; Grau en Logopèdia [828]
Document: Objecte d'aprenentatge



Català
6 p, 112.4 KB

Anglès
6 p, 109.9 KB

Castellà
7 p, 112.6 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Materials acadèmics > Guies docents

 Registre creat el 2022-07-08, darrera modificació el 2023-01-22



   Favorit i Compartir