Pràctiques externes en infància i salut [101771]
Oso Moran, Juan
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Medicina

Títol variant: Clinical Practice in Children and Health
Títol variant: Prácticas externas en infancia y salud
Data: 2022-23
Resum: Formant part de la Menció d'Infància i salut (21 ECTS), les Pràctiques Externes es durant a terme durant el 2n. Semestre de 4 art. Curs. Es tracta d'una assignatura de dotze crèdits ECTS, de caràcter optatiu. OBJECTIU GENERAL Les Pràctiques externes han de permetre l'estudiant integrar i aplicar els continguts treballats en les diferents assignatures, incorporant nous coneixements, habilitats i actituds a través del contacte real amb la professió infermera i la seva complexitat, proporcionant una cura integral d'infermeria al nen i al adolescent amb problemes de salut i a la seva família. OBJECTIUS ESPECÍFICS Permetre l'estudiant aprofundir en les cures a la infància i adolescència dels nens ingressats en unitats de pediatria, i en aquelles que la infermera presta dins de l'àmbit hospitalari i iniciar-se en aquelles cures que es donen en serveis assistencials d'alta complexitat. Treballar el procés d'atenció d'infermeria com a metodologia científica de resolució de problemes amb el model conceptual de Virgínia Henderson. Desenvolupar les dues dimensions del rol professional, el rol de col·laboració i el rol autònom, conscienciant-se de la importància d' aquest últim. Prestar una atenció sanitària adient a les necessitats de salut, garantint unes cures infermeres de qualitat, dirigida al nen i la família, amb una visió integral que contempli les vessants biològica, psicològica i social del nen i de la seva família. Desenvolupar habilitats comunicatives amb el nen cuidat, la seva família i l'equip de treball.
Resum: The Practicums are part of the Mention of Childhood and Health (21 ECTS) and these are carried out during the 2nd semester of the 4th year. It is an optional subject of 12 ECTS credits. GENERAL OBJECTIVE 1 GENERAL OBJECTIVE The fundamental purpose of this subject is to allow the student to integrate and apply the contents worked on in the different subjects, incorporating new knowledge, skills and attitudes through real contact with the nursing profession and its complexity, providing comprehensive nursing care to children and adolescents with health problems and his family. SPECIFIC OBJECTIVES Allow the student to deepen in the care of children and adolescents of children admitted to pediatric units and in those that the nurse provides within the hospital environment, as well as to start in those care that are given in high complexity care services. To work on the process of nursing care as a scientific methodology for solving problems according to the conceptual model of Virginia Henderson. Develop the two dimensions of the professional role, the role of collaboration and the autonomous role, becoming aware of the importance of the latter. Providing adequate health care to health needs, guaranteeing quality nursing care, aimed at the child and the family, with a comprehensive vision that considers the biological, psychological and social aspects of the child and his family. Develop communication skills with the caring child, his family and the work team.
Resum: Las prácticas externas forman parte de la Mención de Infancia y Salud (21 ECTS) y se llevan a cabo durante el 2º semestre del 4ºcurso. Es una asignatura de 12 créditos ECTS y de carácter optativo. OBJETIVO GENERAL Las prácticas externas tienen que permitir al estudiante integrar y aplicar los contenidos trabajados en las diferentes asignaturas, incorporando nuevos conocimientos, habilidades y actitudes a través del contacto real con la profesión enfermera y su complejidad, proporcionando un cuidado integral de enfermería al niño y adolescente con problemas de salud y a su familia. OBJETIVOS ESPECÍFICOS Permitir al estudiante profundizar en los cuidados a la infancia y adolescencia de los niños ingresados en unidades de pediatría y en los que la enfermera presta dentro del ámbito hospitalario, así como iniciarse en aquellos cuidados que se dan en servicios asistenciales de alta complejidad. Trabajar el proceso de atención de enfermería como metodología científica de resolución de problemas según el modelo conceptual de Virginia Henderson. Desarrollar las dos dimensiones del rol profesional, el rol de colaboración y el rol autónomo, concienciándose de la importancia de éste último. Prestar una atención sanitaria adecuada a las necesidades de salud, garantizando unos cuidados enfermeros de calidad, dirigidos al niño y a la familia, con una visión integral que contemple los aspectos biológicos, psicológicos y sociales del niño y de su familia. Desarrollar habilidades comunicativas con el niño cuidado, su familia y el equipo de trabajo.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Català, anglès, castellà
Titulació: Infermeria [2500891]
Pla d'estudis: Grau en Infermeria [830]
Document: Objecte d'aprenentatge



Català
10 p, 124.5 KB

Anglès
9 p, 121.2 KB

Castellà
10 p, 123.2 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Materials acadèmics > Guies docents

 Registre creat el 2022-07-08, darrera modificació el 2023-01-22



   Favorit i Compartir