Robòtica, Llenguatge i Planificació [102785]
Vilariño Freire, Fernando
Albayeros Duarte, Vernon Stanley
Garcia Calvo, Carlos
Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria

Títol variant: Robotics, Language and Planning
Títol variant: Robótica, Lenguaje y Planificación
Data: 2022-23
Resum: L'evolució de les tècniques de Visió per Computador i Intel·ligència Artificial ha facilitat el desenvolupament de sistemes autònoms capaços de prendre decisions i interactuar amb el seu entorn. Això ha tingut un impacte directe a l'àrea de la robòtica moderna en un ventall que va des de la robòtica industrial clàssica a la domòtica experimental. Els mencionats sistemes estan cada cop més presents a les nostres vides i la seva complexitat i autonomia són cada vegada més grans. En aquesta assignatura s'afronta la temàtica de la Robòtica, Planificació i Llenguatge des d'aquesta perspectiva de cara a assolir els següents objectius: L'alumne assimilarà les nocions bàsiques de la robòtica (tan industrial com ara de servei) i assolirà un coneixement genèric dels mòduls components d'un robot (hardware i software). S'estudiaran metodologies àgils orientades a la resolució de reptes. Aquestes metodologies formen part de les estratègies d'innovació més actuals i s'integren en activitats d'impacte directe com ara prototipatge ràpid i hackathons. Els alumnes desenvoluparan aquestes competències. S'aprendrà a dissenyar i a programar un robot i avaluar el seu funcionament de manera qualitativa i quantitativa a partir de simuladors i sistemes electrònics. S'assoliran els coneixements per tal de crear estratègies amb l'objectiu de guiar un robot real a partir de la informació adquirida per una càmera.
Resum: The evolution of Computer Vision and Artificial Intelligence techniques has facilitated the development of autonomous systems capable of making decisions and interacting with their surroundings. This has had a direct impact on the area of modern robotics in a range ranging from classic industrial robotics to experimental domotics. The aforementioned systems are increasingly present in our lives and their complexity and autonomy are increasing. In this subject, the subject of Robotics, Planning and Language is faced with this perspective in order to achieve the following objectives: The student will assimilate the basic notions of robotics (both industrial and service) and will reach a generic knowledge of the component modules of a robot (hardware and software). Agile methodologies aimed at solving challenges will be studied. These methodologies are part of the most current innovation strategies and are integrated into direct impact activities such as rapid prototyping and hackathons. Students will develop these skills. You will learn to design and program a robot and evaluate its operation in a qualitative and quantitative way from simulators and electronic systems. Knowledge will be acquired to create strategies with the aim of guiding a real robot from the information acquired by a camera.
Resum: La evolución de las técnicas de Visión por Computador e Inteligencia Artificial ha facilitado el desarrollo de sistemas autónomos capaces de tomar decisiones e interactuar con su entorno. Esto ha tenido un impacto directo en el área de la robótica moderna en un abanico que va desde la robótica industrial clásica a la domótica experimental. Los mencionados sistemas están cada vez más presentes en nuestras vidas y su complejidad y autonomía son cada vez mayores. En esta asignatura se afronta la temática de la Robótica, Planificación y Lenguaje desde esta perspectiva de cara a alcanzar los siguientes objetivos: El alumno asimilará las nociones básicas de la robótica (tan industrial como de servicio) y alcanzará un conocimiento genérico de los módulos componentes de un robot (hardware y software) Se estudiarán metodologías ágiles orientadas a la resolución de retos. Estas metodologías forman parte de las estrategias de innovación más actuales y se integran en actividades de impacto directo como prototipado rápido y hackathons. Los alumnos desarrollarán estas competencias. Se aprenderá a diseñar y programar un robot y evaluar su funcionamiento de manera cualitativa y cuantitativa a partir de simuladores y sistemas electrónicos. Se alcanzarán los conocimientos para crear estrategias con el objetivo de guiar un robot real a partir de la información adquirida por una cámara.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Català, anglès, castellà
Titulació: Grau en Enginyeria Informàtica [2502441]
Pla d'estudis: Grau en Enginyeria Informàtica (Menció en Enginyeria de Computadors) i Grau en Enginyeria Electrònica de Telecomunicació [1206] ; Grau en Enginyeria Informàtica (Menció en Tecnologies de la Informació) i Grau en Enginyeria de Sistemes de Telecomunicació [1207] ; Enginyeria Informàtica [958]
Document: Objecte d'aprenentatge



Català
6 p, 111.0 KB

Anglès
6 p, 108.9 KB

Castellà
6 p, 108.7 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Materials acadèmics > Guies docents

 Registre creat el 2022-07-08, darrera modificació el 2023-07-22



   Favorit i Compartir