Intervenció en alteracions del llenguatge associades a altres patologies: factors d'interacció i comunicació alternativa i augmentativa [104148]
Carol Pons, Cristina
Noguera Llopart, Eulàlia
Vilaltella Verdes, Sonia
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia

Títol variant: Intervention in Language Disorders Associated with Other Pathologies: Interaction and Communicative Factors in Augmentative and Alternative Communication
Títol variant: Intervención en alteraciones del lenguaje asociadas a otras patologías: factores de interacción y comunicación alternativa y aumentativa
Data: 2022-23
Resum: Bloc A: Aprofundir en el coneixement del mètode d'observació directa i sistemàtica en nens entre 0 i 6 anys. Saber com s'elabora un pla terapèutic, aprendre estratègies i procediments d'intervenció, i finalment, conèixer com finalitza el procés assistencial en un CDIAP. Conèixer el Programa Hanen i saber-lo aplicar en col·laboració amb la família. 1 Conèixer el Programa Hanen i saber-lo aplicar en col·laboració amb la família. Conèixer l'àmbit de l'atenció precoç a Catalunya i el treball en els Centres de Desenvolupament Infantil i Atenció Precoç (CDIAP), el procés assistencial des de la demanda inicial al procés de baixa. Aprofundir en el diagnòstic i els seus procediments i tècniques més important en aquest àmbit. Aprendre les principals eines d'intervenció amb els infants i les seves famílies. Resoldre de dubtes i altres qüestions en l'elaboració del treball. Bloc B: Proporcionar coneixements, recursos i procediments amb l'objectiu de realitzar una correcta avaluació i intervenció d'usuaris que requereixen suports, alternatius o complementaris, que possibilitin i millorin la seva comunicació i el seu llenguatge. Apropar a l'alumne al coneixement dels sistemes alternatius i augmentatius de comunicació perquè sigui capaç de prendre decisions amb criteri partint d'una bona valoració davant a una possible intervenció. Desenvolupar una perspectiva global de les dificultats d'usuaris amb trastorns motors, afectacions neurològiques; discapacitat intel·lectual, pluridiscapacitat i transtorns de l'asprectre autista, en relació a la comunicació i llenguatge. Aprendre a identificar les dificultats de l'entorn que presenten usuaris de SAAC i generar solucions dins de l'àmbit logopèdic. Gestionar les tecnologies de la comunicació i la informació. Conèixer l'origen i les bases teòriques del Sistema de Comunicació per Intercanvi d'Imatges (PECS) Aprendre les fases de les que es basa el sistema PECS i el seu propòsit Saber seleccionar els candidats per treballar PECS i peculiaritats de la seva intervenció en diferents poblacions. Resolució de dubtes i altres qüestions en l'elaboració del treball.
Resum: The subject comprises two main parts: Part A: Early intervention Part B: Intervention in language disorders related to other pathologies and Augmentative and Alternative Communication Systems GOALS: Part A: Broaden knowledge of the method of direct and systematic observation in children between 0 and 6 years. Know how to prepare a therapeutic plan, learn strategies and intervention procedures, and finally, find 1 Know how to prepare a therapeutic plan, learn strategies and intervention procedures, and finally, find out how the care process ends in a CDIAP. Get to know the Hanen Program and know how to apply it in collaboration with the family. Understand the field of early care in Catalonia and work at the Early Childhood and Early Childhood Development Centers (CDIAP), the care process from the initial demand to the abatement process. Broaden knowledge of diagnosis and its most important procedures and techniques in this field. Learn the main intervention tools for children and their families. Resolution of doubts and other questions in the preparation of the final project. Part B: Provide knowledge, resources and procedures with the aim of carrying out a correct evaluation and intervention of users that require supports, alternative or complementary, that make possible and improve their communication and their language. Bring the student closer to the knowledge of alternative and augmentative communication systems so that he is able to make judicious decisions based on a good assessment in the face of a possible intervention. Develop a global perspective on the difficulties of users with motor disorders, neurological impairments; intellectual disability, multiple disabilities and autism spectrum disorders, in relation to communication and language. Learn to identify the difficulties of the environment presented by SAAC users and generate solutions in the field of speech therapy. Managecommunication and information technologies. Know the origin and theoretical bases of the Communication System for Image Exchange (PECS) Learn the phases on which the PECS system is based and its purpose Know how to select candidates to work PECS and peculiarities of their intervention in different populations. Resolution of doubts and other questions for the preparation of the final project.
Resum: Bloc A: Profundizar en el conocimiento del método de observación directa y sistemática en niños de 0 a 6 años. Saber cómo se elabora un plan terapéutico, aprender estrategias y procedimientos de intervención y 1 Saber cómo se elabora un plan terapéutico, aprender estrategias y procedimientos de intervención y finalmente, conocer como finaliza el proceso asistencial. Conocer el Programa Hanen y saberlo aplicar en colaboración con la familia. Conocer el ámbito de la atención precoz en Cataluña y el trabajo en los Centros de Desarrollo y de Atención Precoz (CDIAP), el proceso asistencial desde la demanda inicial hasta el proceso de baja. Aprender las principales herramientas de intervención con los infantes y sus familias. Resolución de dudas y otras cuestiones en la elaboración del trabajo. Bloc B: Proporcionar conocimientos, recursos y procedimientos con el objetivo de realizar una correcta evaluación e intervención de usuarios que requieran soportes, alternativos o complementarios, que posibiliten y mejoren su comunicación y su lenguaje. Acercar al alumno al conocimiento de los sistemas alternativos y aumentativos de comunicación para que sea capaz de tomar decisiones con criterio partiendo de una buena valoración frente a una posible intervención. Desarrollar una perspectiva global de las dificultades de usuarios con trastornos motores, afectaciones neurológicas; discapacidad intelectual, pluridiscapacidad y trastornos del aspectro autista, en relación a la comunicación y lenguaje. Aprender a identificar las dificultades del entorno que presentan usuarios de SAAC y generar soluciones en el ámbito logopédico. Gestionar las tecnologías de la comunicación y la información. Conocer el origen y bases teóricas del Sistema de Comunicación por Intercambio de Imágenes (PECS) Aprender las fases de las que se basa el sistema PECS y su propósito Saber seleccionar a los candidatos para trabajar PECS y peculiaridades de su intervención en diferentes poblaciones. Resolución de dudas y otras cuestiones en la elaboración del trabajo.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Català, anglès, castellà
Titulació: Logopèdia [2500893]
Pla d'estudis: Grau en Logopèdia [1383]
Document: Objecte d'aprenentatge



Català
10 p, 138.5 KB

Anglès
10 p, 136.4 KB

Castellà
10 p, 135.7 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Materials acadèmics > Guies docents

 Registre creat el 2022-07-08, darrera modificació el 2023-01-22



   Favorit i Compartir