Literatura Catalana del Romanticisme al Realisme [105842]
Vall, Xavier
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres

Título variante: Catalan Literature from Romanticism to Realism
Título variante: Literatura Catalana del Romanticismo al Realismo
Fecha: 2022-23
Resumen: Aquesta assignatura és opcional per al Grau en Estudis de Català i Espanyol i per al Grau en Estudis d'Anglès i Català, però, si no es cursa, s'omet un segle crucial. Com a primera aproximació universitària a la literatura catalana del segle XIX, tindrà un caràcter bàsic, si bé relativament complex i crític. Aspectes primordials: 1. Qüestionar el concepte de «Renaixença» i determinar la incidència dels esdeveniments històrics en la literatura. 2. Examinar l'aplicació de la periodització cultural (la terminologia, la caracterització dels corrents, els condicionaments, els models, les particularitats. . . ). 3. Constatar la persistència de la literatura tradicional (incentivada pels estudis folklòrics) i la transformació de la cultura popular en la societat industrial. 4. Remarcar les tendències principals de la poesia, del teatre i de la prosa. 5. Conèixer els autors i les obres més representatius. 6. Perfeccionar el comentari de text.
Resumen: This is an optional subject for the Bachelor's Degree in Catalan and Spanish Studies, and for the Bachelor's Degree in English and Catalan Studies. However, if someone opts not to take it, he misses engaging with a crucial century. As an initial approach to university studies in Catalan literature of the 19century, this is a basic course, albeit relatively complex and critical. F u n d a m e n t a l a s p e c t s : 1. to enquire into the concept of «Renaixença» and to determine the incidence of historical events on literature, 2. to examine cultural periodization (terminology, characterisation of movements, conditioning factors, models, p a r t i c u l a r i t i e s . . . ) , 3. to highlight the main trends in poetry, theatre and prose, 4. to gain an awareness of the most representative authors and works, 5. to take note of the persistence of traditional literature (fostered by folklore studies) and the transformation of popular culture within industrial society, 6. to improve text-commentary abilities.
Resumen: Esta asignatura es opcional para el Grado Estudios de Catalán y Español y para el Grado en Estudios de Inglés y Catalán, pero, si no se cursa, se omite un siglo crucial. Como primera aproximación universitaria a la literatura catalana del siglo XIX, esta asignatura tendrá un carácter básico, aunque relativamente complejo y crítico. Aspectos primordiales: 1. cuestionar el concepto dey determinar la incidencia de los acontecimientos históricos en la literatura, 2. examinar la aplicación de la periodización cultural (la terminología, la caracterización de los movimientos, los condicionantes, los modelos, las particularidades. . . ), 3. constatar la persistencia de la literatura tradicional (incentivada por los estudios folklóricos) y la transformación de la cultura popular en la sociedad industrial, 4. resaltar las tendencias principales de la poesía, el teatro y la prosa, 5. conocer los autores y las obras más representativos, 6. perfeccionar el comentario de texto.
Derechos: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Lengua: Català, anglès, castellà
Titulación: Filologia Catalana : estudis de literatura i lingüística [2503998] ; Estudis de Català i Espanyol [2504388] ; Estudis d'Anglès i Català [2504380]
Plan de estudios: Grau en Filologia Catalana: Estudis de Literatura i Lingüística [1448] ; Grau en Estudis de Català i Espanyol [1495] ; Grau en Estudis d'Anglès i Català [1500]
Documento: Objecte d'aprenentatge



Català
6 p, 109.7 KB

Anglès
6 p, 110.6 KB

Castellà
5 p, 108.8 KB

El registro aparece en las colecciones:
Materiales académicos > Guías docentes

 Registro creado el 2022-07-08, última modificación el 2023-01-22



   Favorit i Compartir