Infanteses: Narratives Inclusives a través de l'Art [106073]
Rifa Valls, Maria Montserrat
Martín Martínez, Almudena
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació

Título variante: Childhoods: Inclusive Narratives through Art
Título variante: Infancias: Narrativas Inclusivas a través del Arte
Fecha: 2022-23
Resumen: Aquesta assignatura forma part de la Menció en Educació Performativa de les arts, que té com a objectiu formar a les futures mestres d'educació infantil i primària en l'educació de les arts a partir de construir aprenentatges corporeïtzats des d'una visió transdisciplinar. Aquesta menció està constituida per aquest conjunt d'assignatures, que estan relacionades entre sí: Innovació didàctica en les arts visuals; Llenguatges audiovisuals i expressió artística; Projectes artístics; Infàncies: narratives inclusives a través de les Arts; Territoris de l'Art contemporani com a espais d'aprenentatge. * En el cas d'aquesta assignatura, ens plantegem 3 objectius concrets: 1. Aproximar-nos a les infanteses, des d'una perspectiva no adultcèntrica i descolonitzadora, és a dir, de l'anàlisi de les relacions de poder que intervenen en les posicions d'edat, gènere, raça-ètnia, capacitats diverses, classe social i diversitat sexual; 2. Conèixer les tàctiques de la recerca educativa basada en les arts en diàleg amb les identitats a la infantesa representades i experimentades per artistes, educadors i investigadors, des d'una perspectiva de justícia social i inclusió; 1 3. Crear experiències col·laboratives d'educació inclusiva per a produir múltiples relats de les infanteses a través de les arts i aprendre a compartir-los.
Resumen: This subject belongs to the mention on Performative education of the arts, which main objetive is to train future educators in early childhood and primary education through art education, based on the idea of constructing embodied learnings from a transdiciplianary view. The mention is constituted by this groups of subjects, which are clearly related among them: Didactic innovation in the visual arts; Audiovisual languages and artistic expression; Artistic projects; Childhood: Inclusive Narratives Through the Arts; Territories of contemporary art as learning spaces* In the case of this subject, we wish to achieve three specific goals: 1. Approaching to childhood, from a non adultcentric and decolonizing perspectives, in other words, from the analysis of power relations that intervene in the positions of age, gender, race-ethniticy, other capabilities, social class and sexual diversoty; 2. Knowing the tactics of arts-based educational research in a dialogue with the identities of children represented and experimented by artists, educators, researchers, from a perspective of social justice and inclusion; 3. Creating collaborative experiences of inclusive education to produce multiple stories of childhood throught 1 3. Creating collaborative experiences of inclusive education to produce multiple stories of childhood throught the arts and learning how to share them.
Resumen: Esta asignatura forma parte de la mención en Educación performativa de las artes, cuyo objetivo principal es preparar a las futuras maestras en educación infantil y en educación primaria en la pedagogía de las artes, desde la perspectiva de construir aprendizajes encarnados desde una visión transdiciplinar. La mención está constituida por este conjunto de asignaturas, relacionadas entre sí: Innovación didáctica en las artes visuales; Lenguajes audiovisuales y expresión artística; Proyectos artísticos; Infancias: narrativas inclusivas a través de las Artes; Territorios del Arte contemporáneo como espacios de aprendizaje. En el caso de esta asignatura, nos planteamos 3 objetivos concretos: 1. Aproximación a las infancias, desde una perspectiva no adultocéntrica y descolonizadora, es decir, del análisis de las relaciones de poder que intervienen en las posiciones de edad, género, raza-etnia, capacidades diversas, clase social y diversidad sexual; 2. Conocer las tácticas de la investigación educativa basada en las artes en diálogo con las identidades en la infancia representadas y experimentadas por artistas, educadores e investigadores, desde una visión de justicia social e inclusión; 3. Crear experiencias colaborativas de educación inclusiva para producir múltiples relatos de las infancias a 1 3. Crear experiencias colaborativas de educación inclusiva para producir múltiples relatos de las infancias a través de les artes y aprender a compartirlos.
Derechos: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Lengua: Català, anglès, castellà
Titulación: Educació Infantil [2500797] ; Educació Primària [2500798]
Plan de estudios: Grau en Educació Primària [1140] ; Grau en Educació Infantil [847] ; Grau en Educació Primària [896]
Documento: Objecte d'aprenentatge



Català
5 p, 107.8 KB

Anglès
5 p, 107.4 KB

Castellà
5 p, 107.7 KB

El registro aparece en las colecciones:
Materiales académicos > Guías docentes

 Registro creado el 2022-07-15, última modificación el 2023-07-22



   Favorit i Compartir