Development of a Chess AI and an Interactive Learning Game
Camprubí Casas, Quim
Baldrich i Caselles, Ramon, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciències de la Computació)
Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria

Títol variant: Desarrollo de una IA de ajedrez y un Juego de aprendizaje interactivo
Títol variant: Desenvolupament d'una IA d'escacs i un Joc d'aprenentatge interactiu
Data: 2022
Resum: Chess is one of the most ancient games in humanity's history. It has been studied and explored for centuries, and the resulting knowledge has been stored in books of theory, still used today to teach chess apprentices. Since their introduction in the 20th century, chess algorithms have proved that chess is very computationally intensive at high-level play. However, thanks to the ever-increasing computational prowess of modern computers, as well as software-side optimizations, the best modern chess engines have long surpassed human capabilities. In 1997, the famous computer Deep Blue made history by defeating reigning world champion Garry Kasparov in a series of 6 games, after losing to the world champion the previous year. Being fascinated by the field of AI algorithms, and as a chess beginner myself, I set off to develop a game, called Easy Chess, as the Final Project of my Computer Engineering degree, that would help players hone their chess abilities and allow them to become better players. This article will go over the development of a chess engine within the computer game, by looking at my initial objectives, the methodology I followed to implement the algorithm, some development details, as well as the final results of the chess engine and the game's interface.
Resum: Els escacs són un dels jocs més antics de la història de la humanitat. Han set estudiats i explorats durant segles, i el coneixement resultant ha sigut emmagatzemat en llibres de teoria, utilitzats encara avui dia per entrenar nous aprenents. Des de la seva introducció en el segle XX, els algorismes d'escacs han demostrat que és un joc molt exigent a escala computacional. Ara bé, gràcies a les constants millores pel que fa a la capacitat de còmput dels ordinadors actuals, i de les progressives optimitzacions quant a software, els millors motors d'escacs actuals són ja superiors als millors jugadors humans. L'any 1997, el famós ordinador Deep Blue va fer història en vèncer Garry Kasparov, el Campió del Món d'Escacs, en una sèrie de 6 partides, després d'haver perdut contra el campió l'any anterior. Degut a la meva fascinació pel món dels algorismes d'intel·ligència artificial i a la meva afició als escacs, vaig decidir desenvolupar un joc, anomenat Easy Chess, que permetés als usuaris millorar les seves habilitats i convertir-se en millors jugadors, en el marc del meu Treball Final de Grau pel grau d'Enginyeria Informàtica. Aquest article tracta sobre el desenvolupament del motor d'escacs i el joc 2D, a través de l'explicació dels objectius inicials, la metodologia seguida, detalls del desenvolupament i els resultats finals del projecte.
Resum: El ajedrez es uno de los juegos más viejos de la historia de la humanidad. Ha sido estudiado y explorado durante siglos, y el conocimiento resultante ha sido almacenado en libros de teoría, utilizados aun hoy día para entrenar nuevos aprendientes. Desde su introducción en el siglo XX, los algoritmos de ajedrez han demostrado que es un juego muy exigente a escala computacional. Ahora bien, gracias a las constantes mejoras en la capacidad de cómputo de los ordenadores actuales, y de las progresivas optimizaciones a nivel de software, los mejores motores de ajedrez actuales son ya superiores a los mejores jugadores humanos. En el año 1997, el famoso ordenador Deep Blue hizo historia al vencer a Garry Kasparov, el Campeón del Mundo de Ajedrez, en una serie de 6 partidas, después de haber perdido ante el campeón el año anterior. Debido a mi fascinación por el mundo de los algoritmos de inteligencia artificial y como aficionado al ajedrez, decidí desarrollar un juego, llamado Easy Chess, el cual permitiera a los usuarios mejorar sus habilidades y convertirse en mejores jugadores, en el marco de mi Trabajo Final de Grado para el grado de Ingeniería Informática. Este artículo trata sobre el desarrollo del motor de ajedrez y el juego 2D, a través de la explicación de los objetivos iniciales, la metodología seguida, detalles del desarrollo y los resultados finales del proyecto.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Llengua: Anglès
Titulació: Grau en Enginyeria Informàtica [2502441]
Pla d'estudis: Enginyeria Informàtica [958]
Document: Treball final de grau ; Text
Àrea temàtica: Menció Computació
Matèria: Desenvolupament de software ; Escacs ; IA ; Unity ; Motor d'escacs ; Arbre de decisió ; Minimax ; Poda alfa-beta ; Joc 2d ; Aprenentatge interactiu ; Videojoc per ordinador ; Desarrollo de software ; Ajedrez ; Motor de ajedrez ; Árbol de Decisión ; Juego 2d ; Aprendizaje interactivo ; Videojuego para ordenador ; Software development ; Chess ; AI ; Chess engine ; Decision Tree ; Alpha-Beta pruning ; 2D game ; Interactive learning ; Computer video game



14 p, 2.1 MB

El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca > Treballs de Fi de Grau > Escola d'Enginyeria. TFG

 Registre creat el 2022-07-21, darrera modificació el 2024-07-20



   Favorit i Compartir