Lights and Shadows in Disney-Pixar's Luca : From Normalizing Tender Masculinity to Perpetuating Heteronormativity in Children's Cinema
Muñoz Cabrera, Lisandra
Martín Alegre, Sara, dir.
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Anglesa i de Germanística

Publicació: Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2022
Descripció: 37 pag.
Resum: In this dissertation, I analyse how masculinity is portrayed in Pixar's film Luca (2021), principally through the two main characters, Luca and Alberto. I suggest that they provide the audience with a tender view of masculinity. Instead of showing stereotypical traits related to young boys, they connect emotionally, openly show their feelings, and support each other, contributing to dismantling prejudices about intimacy between boys. However, I also suggest that the film is disappointing because it perpetuates heteronormativity. Although many viewers saw the film as an allegory of queerness, Disney rejected this reading and, therefore, persists in neglecting the queer collective.
Resum: En aquest treball analitzo com es representa la masculinitat a la pel·lícula Luca (2021) de Pixar, a través dels dos personatges principals. Suggereixo que Luca i Alberto ofereixen a l'audiència una visió tendra de la masculinitat, allunyant-se dels estereotips. Ells connecten emocionalment, mostren obertament els seus sentiments i es recolzen, contribuint a desmantellar els prejudicis sobre la intimitat entre nois. Tot i això, també suggereixo que la pel·lícula és decebedora perquè perpetua l'heteronormativitat. Tot i que molts espectadors van veure la pel·lícula com una al·legoria de sortir de l'armari, Disney va rebutjar aquesta lectura, persistint a ignorar el col·lectiu LGTBIQ+.
Resum: En este trabajo analizo cómo se representa la masculinidad en la película Luca (2021) de Pixar, a través de los dos personajes principales. Sugiero que Luca y Alberto ofrecen a la audiencia una visión tierna de la masculinidad, alejándose de los estereotipos. Ellos conectan emocionalmente, muestran abiertamente sus sentimientos y se apoyan mutuamente, contribuyendo a desmantelar los prejuicios sobre la intimidad entre chicos. Sin embargo, también sugiero que la película es decepcionante porque perpetúa la heteronormatividad. Aunque muchos espectadores vieron la película como una alegoría de salir del armario, Disney rechazó esta lectura, persistiendo en ignorar al colectivo LGTBIQ+.
Nota: Premi UAB de l'Observatori per a la Igualtat als millors Treballs de Fi de Grau amb perspectiva de gènere. 7a Edició, curs 2021-2022
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Llengua: Anglès
Titulació: Estudis d'Anglès i Francès [2504393]
Pla d'estudis: Grau en Estudis d'Anglès i Francès [1502]
Document: Treball final de grau
Matèria: Gender ; Masculinity ; Intimacy ; Heteronormativity ; Queerness ; LGTBIQ+ persons ; Children's cinema ; Disney ; Pixar ; Luca



38 p, 1.3 MB

El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca > Treballs de Fi de Grau > Facultat de Filosofia i Lletres. TFG
Documents de recerca > Treballs de Fi de Grau > Premis UAB. TFG

 Registre creat el 2022-07-26, darrera modificació el 2023-05-31



   Favorit i Compartir