Tecnologies Aplicades III: Interacció Persona-Ordinador [44252]
Parés Burgués, Narcís
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres

Additional title: Applied Technologies III: Human-Computer Interaction
Additional title: Tecnologías Aplicadas III: Interacción Persona-Ordenador
Date: 2022-23
Abstract: La Interacció Persona-Ordinador (IPO) es refereix a la comunicació entre un sistema controlat per un ordinador i una o més persones (usuaris / es). Aquesta comunicació interactiva es basa, no tan sols en l'intercanvi d'informació entre les dues parts, sinó també en el procés d'interpretació i de generació de significat resultant de l'intercanvi. D'aquesta manera, la IPO permet definir la mediació entre l'ordinador i els usuaris / es de manera que el dissenyador / a d'aquesta interacció faciliti a les dues parts la realització d'accions i tasques. Aquesta mediació varia substancialment segons diverses configuracions tecnològiques, les quals, més enllà d'aspectes purament tecnològics, defineixen mitjans de comunicació diferents i, per tant, paradigmes de comunicació diferents. La comunicació interactiva genera experiències d'usuari que poden donar lloc a situacions d'aprenentatge, entrenament, oci, etc. , així com generar vivències i emocions. En el present mòdul veurem els conceptes fonamentals i les metodologies necessàries per al correcte disseny de la interacció, de les interfícies i en general de l'acte comunicatiu que dóna lloc a les experiències d'usuari. Veurem també formes d'avaluar els nostres dissenys per poder tenir una visió clara de el valor afegit que 1 Veurem també formes d'avaluar els nostres dissenys per poder tenir una visió clara de el valor afegit que estem obtenint amb aquestes. Tot això es contextualitzarà en l'àmbit concret de les humanitats i el patrimoni digitals.
Abstract: Human-Computer Interaction (IPO) refers to communication between a system controlled by a computer and one or more people (users). This interactive communication is based, not only on the exchange of information between both parties, but also on the process of interpretation and generation of meaning resulting from the exchange. In this way, the IPO allows defining the mediation between the computer and the users so that the designer of this interaction makes it easier for both parties to carry out actions and tasks. This mediation varies substantially according to various technological configurations, which, beyond purely technological aspects, define different means of communication and, therefore, different communication paradigms. Interactive communication generates user experiences that can lead to situations of learning, training, leisure, etc. , as well as generating experiences and emotions. In this module we will see the fundamental concepts and methodologies necessary for the correct design of the interaction, of the interfaces and in general of the communicative act that gives rise to user experiences. We will also see ways to evaluate our designs in order to have a clear vision of the added value that we are obtaining with them. All this will be contextualized in the specific field of humanities and digital heritage. 1.
Abstract: La Interacción Persona-Ordenador (IPO) se refiere a la comunicación entre un sistema controlado por un ordenador y una o más personas (usuarios/as). Esta comunicación interactiva se basa, no tan sólo en el intercambio de información entre ambas partes, sino también en el proceso de interpretación y de generación de significado resultante del intercambio. De esta forma, la IPO permite definir la mediación entre el ordenador y los usuarios/as de forma que el diseñador/a de esta interacción facilite a ambas partes la realización de acciones y tareas. Esta mediación varía substancialmente según diversas configuraciones tecnológicas, las cuales, más allá de aspectos puramente tecnológicos, definen medios de comunicación distintos y, por tanto, paradigmas de comunicación distintos. La comunicación interactiva genera experiencias de usuario que pueden dar lugar a situaciones de aprendizaje, entrenamiento, ocio, etc. , así como generar vivencias y emociones. En el presente módulo veremos los conceptos fundamentales y las metodologías necesarias para el correcto diseño de la interacción, de las interfaces y en general del acto comunicativo que da lugar a las experiencias de usuario. Veremos también formas de evaluar nuestros diseños para poder tener una visión 1 experiencias de usuario. Veremos también formas de evaluar nuestros diseños para poder tener una visión clara del valor añadido que estamos obteniendo con estas. Todo ello se contextualizará en el ámbito concreto de las humanidades y el patrimonio digitales.
Rights: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Language: Català, anglès, castellà
Studies: Humanitats i Patrimoni Digitals [4317127]
Study plan: Màster Universitari en Humanitats i Patrimoni Digitals [1453]
Document: Objecte d'aprenentatge



Català
7 p, 114.2 KB

Anglès
6 p, 111.6 KB

Castellà
7 p, 114.2 KB

The record appears in these collections:
Course materials > Course guides

 Record created 2022-09-07, last modified 2023-01-18



   Favorit i Compartir