Google Scholar: cites
Processos d'aprenentatge creatiu a través del joc. Experiència a l'escola dels Encants
París Romia, Gemma (Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació)

Títol variant: Creative learning through play. The experience at the Encants school
Data: 2019
Resum: En aquest article proposem una recerca en relació amb la importància del joc com a espai de creació necessari dins l'entorn educatiu, posant èmfasi en la potencialitat de la imaginació i creativitat dels infants com a eines essencials dins l'escola. La investigació se centra en el concepte de joc entès com a espai de creació, i analitza diferents aprenentatges que esdevenen significatius mitjançant estratègies lúdiques i creatives. Analitzem l'experiència de l'escola dels Encants de Barcelona, la qual aposta des dels seus inicis per un aprenentatge creatiu que permeti als infants esdevenir persones capaces de desplegar el seu màxim potencial. Mitjançant sessions d'observació, d'entrevistes i diàlegs amb infants i mestres de l'escola, hem recollit dades que hem interpretat mitjançant el llenguatge escrit, i, alhora, amb estratègies artístiques, creant una narrativa visual que ajuda a fer visibles aquests processos d'aprenentatge a través del joc dins l'escola dels Encants.
Resum: In this paper we propose a research in relation to the importance of play as a necessary space of creation in educational settings, emphasizing the potential of imagination and creativity in children as essential tools within the school. The research focuses on the concept of play as a creation space, and analyzes different learning experiences that become significant through creative strategies. We analyze the experience at the Encants school, in Barcelona, where the teachers works with creative learning to allow children to become people capable of achieving their full potential. Through observation sessions, interviews and dialogues with school children and teachers, we have collected data that we have interpreted through written language, and at the same time with artistic strategies, creating a visual narrative that helps to make these learning processes visible through the play at school.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Llengua: Català
Document: Article ; recerca ; Versió publicada
Matèria: Aprenentatge ; Infància ; Joc ; Creativitat ; Narrativa visual ; Dibuix ; Escola ; Learning ; Childhood ; Play ; Creativity ; Visual narrative ; Drawing ; School
Publicat a: Revista Catalana de Pedagogia, Vol. 16 (2019) , p. 125-141, ISSN 2013-9594

DOI: 10.2436/20.3007.01.127


17 p, 948.6 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles de recerca
Articles > Articles publicats

 Registre creat el 2022-09-14, darrera modificació el 2022-11-10



   Favorit i Compartir