dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Publicitat, Relacions Públiques i Comunicació Audiovisual)
| Títol variant: |
Gestió de la comunicació digital en una crisi reputacional : el cas de Plácido Domingo |
| Títol variant: |
Digital communication management in a reputational crisis : the case of Plácido Domingo |
| Data: |
2022 |
| Descripció: |
76 pag. |
| Resum: |
Davant d'una situació de crisi, les xarxes socials són una eina essencial per gestionar la comunicació i minimitzar l'impacte que es pugui generar a la reputació d'una organització o qualsevol altre actor social. L'objectiu d'aquest treball és analitzar com es va gestionar la comunicació digital durant la crisi reputacional que va patir Plácido Domingo després de les acusacions d'assetjament i abús aparegudes el 13-08-19. Per això, es va realitzar una anàlisi de contingut dels 86 posts publicats als seus perfils de xarxes socials (Facebook, Instagram i Twitter) durant els 6 mesos següents. Els resultats mostraren que, en una primera fase, les xarxes socials van estar silenciades, impedint presentar un marc d'interpretació propi i avantatjós per a la reputació del tenor. Després, per solucionar aquest error, s'observa una nova activació de la comunicació digital, tot i que es va prioritzar el contingut professional per sobre del contingut de crisi. Aquest últim es va centrar a negar les acusacions i presentar el tenor com una víctima de la situació. |
| Resum: |
Ante una situación de crisis, las redes sociales son una herramienta esencial para gestionar la comunicación y minimizar el impacto que se pueda generar en la reputación de una organización o cualquier otro actor social. El objetivo de este trabajo es analizar cómo se gestionó la comunicación digital durante la crisis reputacional que sufrió Plácido Domingo tras las acusaciones de acoso y abuso aparecidas el 13-08-19. Para ello, se realizó un análisis de contenido de los 86 posts publicados en sus perfiles de redes sociales (Facebook, Instagram y Twitter) durante los 6 meses siguientes. Los resultados arrojaron que, en una primera fase, las redes sociales estuvieron silenciadas, impidiendo presentar un marco de interpretación propio y ventajoso para la reputación del tenor. Luego, para subsanar este error, se observó una nueva activación de la comunicación digital, aunque priorizando el contenido profesional por encima del contenido de crisis. Éste último se centró en negar las acusaciones y presentar al tenor como una víctima de la situación. |
| Resum: |
In a crisis, social networks are an essential tool for managing communication and minimizing the impact that may be generated on the reputation of an organization or any other social actor. The objective of this work is to analyze how digital communication was managed during the reputational crisis suffered by Plácido Domingo after the accusations of harassment and abuse that appeared on 08-13-19. To do this, a content analysis of the 86 posts published on his social network profiles (Facebook, Instagram, and Twitter) during the following 6 months was carried out. The results showed that, in the first phase, the social networks were silenced, preventing the presentation of their own advantageous framework of interpretation for the tenor's reputation. Then, to correct this error, a new activation of digital communication was observed, although prioritizing professional content over crisis content. The latter focused on denying the accusations and presenting the tenor as a victim of the situation. |
| Drets: |
Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original.  |
| Llengua: |
Castellà |
| Titulació: |
Publicitat i Relacions Públiques [2501935] |
| Pla d'estudis: |
Grau en Publicitat i Relacions Públiques [972] |
| Document: |
Treball final de grau |
| Matèria: |
Reputació ;
Crisi ;
Comunicació digital ;
Xarxes socials |