Google Scholar: cites
Executive Summary. The Key Findings from The EVALUATE European Policy Experiment Project on The Impact of Virtual Exchange on Initial Teacher Education
The EVALUATE Group

Publicació: Research-publishing.net, 2019
Resum: This publication presents the key findings of the EVALUATE experimentation and its implications for the education of future teachers. The study found that engaging student teachers in structured online intercultural collaboration as part of their formal learning can contribute to the development of their digital-pedagogical, intercultural, and foreign language competences. It can also lead to innovation and international learning in the education of future teachers.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Llengua: Anglès
Col·lecció: Standalone Collection
Document: Informe
Matèria: Virtual exchange ; Telecollaboration ; Initial teacher education ; Online learning ; Innovation ; European policy experiment
ISBN: 978-2-490057-34-4

DOI: 10.14705/rpnet.2019.30.9782490057344


15 p, 5.6 MB

El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca > Documents dels grups de recerca de la UAB > Centres i grups de recerca (producció científica) > Ciències socials i jurídiques > Grup de Recerca en Ensenyament i Interacció Plurilingües (GREIP)
Documents de recerca > Informes de projectes

 Registre creat el 2022-10-25, darrera modificació el 2022-10-28



   Favorit i Compartir