dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Publicitat, Relacions Públiques i Comunicació Audiovisual)
| Títol variant: |
El fenómeno #BookTok : ¿una estrategia para acercar la lectura a la Generación Z? |
| Títol variant: |
The #BookTok phenomenon : an strategy for bringing Generation Z closer to reading? |
| Data: |
2022 |
| Descripció: |
109 pag. |
| Resum: |
El present treball fi de grau té com a objectiu investigar el fenomen #BookTok, la comunitat de recomanacions de llibres a TikTok i conèixer els orígens, les causes de l'èxit i si és una possible eina de comunicació per promoure la lectura entre els joves. Per aconseguir-ho, s'ha fet una recerca teòrica sobre les xarxes socials, la Generació Z, els hàbits de lectura als joves i moviments lectors a altres xarxes socials. A la part pràctica, s'ha contrastat el marc teòric amb diversos mètodes d'investigació: una anàlisi de contingut, un grup de discussió i entrevistes. |
| Resum: |
El presente trabajo de fin de grado tiene como objetivo investigar el fenómeno #BookTok, la comunidad de recomendaciones de libros en TikTok y conocer los orígenes, las causas del éxito y si es una posible herramienta de comunicación para promover la lectura entre los jóvenes. Para conseguirlo, se ha realizado una investigación teórica sobre las redes sociales, la Generación Z, los hábitos de lectura de los jóvenes y los movimientos lectores en otras redes sociales. En la parte práctica, se ha contrastado el marco teórico con varios métodos de investigación: un análisis de contenido, un grupo de discusión y entrevistas. |
| Resum: |
This end-of-degree work aims to investigate the #BookTok phenomenon, the community of book recommendations on TikTok, and to know its origins, causes of success and whether it is a possible communication tool to promote reading among young people. To achieve this goal, theoretical research has been done on social media, Generation Z, young people's reading habits and reading movements on other social networks. In the practical part, the theoretical framework has been contrasted with various research methods: a content analysis, a focus group and interviews. |
| Drets: |
Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, sempre i quan aquestes es distribueixin sota la mateixa llicència que regula l'obra original i es reconegui l'autoria.  |
| Llengua: |
Català |
| Titulació: |
Publicitat i Relacions Públiques [2501935] |
| Pla d'estudis: |
Grau en Publicitat i Relacions Públiques [972] |
| Document: |
Treball final de grau |
| Matèria: |
Xarxes socials ;
Generació Z ;
TikTok ;
#BookTok ;
Lectura |