Web of Science: 64 cites, Scopus: 68 cites, Google Scholar: cites
Psychometric properties of the Strengths and Difficulties Questionnaire in 3 year-old preschoolers
Ezpeleta, Lourdes (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Clínica i de la Salut)
Granero, Roser (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Clínica i de la Salut)
Osa, Nuria de la (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Clínica i de la Salut)
Penelo Werner, Eva (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i de Metodologia de Ciències de la Salut)
Doménech Massons, José M (Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat d'Epidemiologia i de Diagnòstic en Psicopatologia del Desenvolupament)

Data: 2013
Resum: We provide the first validation data on the Strengths and Difficulties Questionnaire (SDQ3-4), a brief screening tool for behavioral and emotional problems, in preschool children. Parents of a community sample of 1341 Spanish 3-year-olds and teachers of a sample of 622 children responded to the SDQ3-4 and different measures of psychopathology. Confirmatory factor analysis yielded adequate fit of the model to the original structure. Internal consistency (omega coefficient) for total scores was . 87 for parents and . 91 for teachers. Convergent validity of SDQ3-4-parents' reports with Achenbach's taxonomy and diagnostic interview was good, but low for SDQ3-4-teachers' reports. The SDQ3-4 showed predictive accuracy for discriminating use of mental health services and functional impairment. This is the first work presenting empirical evidence of the reliability and validity of the parents' and teachers' SDQ3-4 for preschoolers. The SDQ3-4 presents acceptable psychometric properties for use in the identification of preschool children who might have behavioral or emotional problems.
Ajuts: Ministerio de Ciencia e Innovación PSI2009-07542
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Llengua: Anglès
Document: Article ; recerca ; Versió publicada
Matèria: Preschool children ; Psychometric properties ; Reliability ; Screening ; Strengths and Difficulties Questionnaire ; Validity
Publicat a: Comprehensive Psychiatry, Vol. 54 Num 3 (April 2013) , p. 282-291, ISSN 1532-8384

DOI: 10.1016/j.comppsych.2012.07.009
PMID: 22999518


Post-print
30 p, 335.8 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca > Documents dels grups de recerca de la UAB > Centres i grups de recerca (producció científica) > Ciències de la salut i biociències > Grup de Recerca Epidemiologia i Diagnòstic en Psicopatologia del Desenvolupament (UED)
Articles > Articles de recerca
Articles > Articles publicats

 Registre creat el 2022-11-17, darrera modificació el 2023-06-19



   Favorit i Compartir