Google Scholar: cites
Nuevas tecnologías como estrategia terapéutica complementaria para el Trastorno de Juego
Jiménez-Murcia, Susana (Hospital Universitari de Bellvitge)
Fernández-Aranda, Fernando (Hospital Universitari de Bellvitge)
Granero, Roser (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i de Metodologia de Ciències de la Salut)
Tárrega Larrea, Salomé (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i de Metodologia de Ciències de la Salut)
Aymamí, Neus (Hospital Universitari de Bellvitge)
Gomez-Peña, Mónica (Hospital Universitari de Bellvitge)
Giner-Bartolomé, Cristina (Hospital Universitari de Bellvitge)
Santamaría, Juan José (Hospital Universitari de Bellvitge)
Forcano, Laura (Hospital Universitari de Bellvitge)
Moragas, Laura (Hospital Universitari de Bellvitge)
Del Pino-Gutiérrez, Amparo (Hospital Universitari de Bellvitge)
Baño, Marta (Hospital Universitari de Bellvitge)
Menchón Magriñá, José Manuel (Hospital Universitari de Bellvitge)

Títol variant: The use of new technology as a complementary therapeutic strategy for the treatment of gambling disorder
Data: 2015
Resum: El Trastorno de Juego ha sido reconocido desde hace relativamente poco tiempo. Si bien, siempre se había clasificado como un trastorno del control de los impulsos, recientemente las evidencias empíricas existentes, que demostraban la similitud con los trastornos por uso de sustancias, han favorecido que la comunidad científica acepte su categorización como adicción comportamental. Al mismo tiempo, la impulsividad y los déficits de regulación emocional, características difícilmente modificables con las terapias al uso, siguen considerándose aspectos nucleares en el desarrollo y mantenimiento del trastorno. Es por ello que las nuevas tecnologías pueden ofrecernos alternativas novedosas y eficaces para abordar estos factores asociados al Trastorno de Juego.
Resum: Problem gambling disorder has been recognized for a relatively short time. Although it had always been classified as an impulse control disorder, recently collected empirical data indicating its similarity with sub-stance abuse disorders have driven the scientific community to accept its categorization as a behavioral addiction. At the same time, impulsiveness and emotional regulation deficit, characteristics that are difficult to modify using traditional therapy, are still viewed as being at the heart of the development and perpetuation of this disorder. Thus, new technology might offer use new and effective alternatives when confronting these factors associated with Problem Gambling.
Resum: El Trastorn de Joc ha estat reconegut des de fa relati-vament poc temps. Si bé, sempre s'havia classificat com un trastorn del control dels impulsos, recentment les evidències empíriques existents, que demostraven la similitud amb els trastorns per ús de substàncies, han afavorit que la comunitat científica accepti la seva categorització com a addicció com-portamental. Alhora, la impulsivitat i els dèficits de regulació emocional, característiques difícilment modificables amb les teràpies a l'ús, segueixen considerant aspectes nuclears en el desenvolupament i manteniment del trastorn. És per això que les noves tecnologies poden oferir-nos alternatives innovadores i eficaces per abordar aquests factors associats al Trastorn de Joc.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra, i la creació d'obres derivades, sempre que no sigui amb finalitats comercials i que es distribueixin sota la mateixa llicència que regula l'obra original. Cal que es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Castellà
Document: Article ; recerca ; Versió publicada
Matèria: Juego patológico ; Trastorno de juego ; Impulsividad ; Regulación emocional ; Playmancer ; Videojuegos terapéuticos ; Problem Gambling ; Gambling Disorder ; Impulsiveness ; Emotional regulation ; Therapeutic videogames ; Joc Patològic ; Trastorn de Joc ; Impulsivitat ; Regulació emocional ; Videojocs terapèutics
Publicat a: Aloma, Vol. 33 Núm. 2 (2015) , p. 59-66, ISSN 2339-9694

DOI: 10.51698/aloma.2015.33.2.59-66


8 p, 1.0 MB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles de recerca
Articles > Articles publicats

 Registre creat el 2023-03-27, darrera modificació el 2023-09-27



   Favorit i Compartir