Key decisions for an effective flipped classroom
Noguera, Ingrid (Universitat Autònoma de Barcelona)
Arnau-Sabatés, Laura (Universitat Autònoma de Barcelona)
Sepúlveda-Parrini, Paloma (Universitat Autònoma de Barcelona)
Ituen, Alfred (Universitat Autònoma de Barcelona)

Títol variant: Decisions essencials per una aula invertida
Títol variant: Decisiones clave para un aula invertida eficaz
Títol variant: Decisioni chiave per una Flipped Classroom efficace
Títol variant: Principais decisões para uma Flipped Classroom eficaz
Títol variant: Ключови решения за ефективна обърната класна стая
Títol variant: Viktige beslutninger for et effektivt omvendt klasserom
Data: 2023
Resum: El projecte Erasmus + FLeD (Learning design for flexible education) té per objecte el disseny d'escenaris d'aprenentatge flexible efectius. A tal efecte, s'han confeccionat un conjunt de patrons de disseny d'aprenentatge (entesos com un recurs reutilitzable per a resoldre una situació problemàtica habitual tot oferint solucions pràctiques). El patró base (FLeD meta pattern) busca oferir indicacions per a dissenyar escenaris d'aprenentatge basats en l'aula invertida efectius. D'aquest se'n deriven tres: 1) "Self-regulation and prior preparation in online flipped classrooms" en el que s'ofereixen indicacions per a un ensenyament en línia altament flexible, 2) "Team regulation and management in blended flipped classrooms" en el que es donen solucions per a una flexibilitat mitja en l'ensenyament semi presencial, i 3) "Exchange of constructive feedback in face-to-face flipped classroom" en el que s'orienta sobre l'aplicació de l'aula invertida amb certa flexibilitat en l'ensenyament presencial. Finalment, es proporciona un glosari de termes emprats en els patrons.
Nota: Els patrons i glossari FLeD pertanyen al consorci d'universitats que conformen el projecte FLeD (fledproject.eu). Volem agrair als membres del projecte la revisió dels patrons així com als i les validadores per la seva inestimable contribució, en concret: Alessia Scarinci (Università degli Studi di Bari), Anna Serbati i Daniele Agostini (Università di Trento), Davinia Hernández-Leo, Laia Albó, Marc Beardsley (Universitat Pompeu Fabra), Kenan Dikilitas i Abdelnour Alhourani (University of Stavanger), Lina Morgado, Ana Paula Afonso, Claúdia Gomes (Universidade Aberta), Pilar Pineda (Universitat Autònoma de Barcelona), Roumiana Peytcheva-Forsuth, Lyubka Alexieva, Veronica Racheva, Blagovesna Yovkova (Sofia University).
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra, i la creació d'obres derivades, sempre que no sigui amb finalitats comercials i que es distribueixin sota la mateixa llicència que regula l'obra original. Cal que es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Anglès, català, castellà, italià, portuguès, búlgar i noruec
Col·lecció: FLeD project
Document: Objecte d'aprenentatge
Matèria: FLeD project ; Aula invertida ; Ensenyament efectiu ; Preparació prèvia ; Autoregulació ; Aprenentatge col·laboratiu ; Feedback constructiu ; Flexible learning ; Effective teaching ; Inclusive education ; Self-regulated learning ; Collaborative learning ; Digital tools ; Personalised learning ; Aprendizaje flexible ; Enseñanza eficaz ; Educación inclusiva ; Aprendizaje autorregulado ; Aprendizaje colaborativo ; Herramientas digitales ; Aprendizaje personalizado



English
(2023)

22 p, 481.0 KB

English
(2024)

27 p, 701.1 KB

Català
29 p, 704.4 KB

Español
(2023)

27 p, 502.5 KB

Español
(2024)

31 p, 711.7 KB

Italiano
27 p, 702.5 KB

Português
28 p, 759.6 KB

български. Búlgar
27 p, 847.1 KB

Norsk
28 p, 734.9 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Materials didàctics > Recursos docents

 Registre creat el 2023-06-12, darrera modificació el 2025-04-12



   Favorit i Compartir