Física [100090]
Masjuan Queralt, Pere
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències

Título variante: Physics
Fecha: 2023-24
Resumen: Si bé és cert que són més necessàries les Matemàtiques per a qui es vulgui apropar a la Física que a l'inrevés, és indubtable que la Fisica és un camp de proves molt important pels matemàtics. No només per enriquir i testejar els conceptes matemàtics des d'un punt de vista pràctic sinó també epistemològic. Per això, és tan important que els futurs graduats en Matemàtiques disposin d'una formació en Física. La primera part 1 és tan important que els futurs graduats en Matemàtiques disposin d'una formació en Física. La primera part del curs té per objectiu proporcionar a l'estudiant els conceptes elementals de la Mecànica Clàssica, molts d'ells familiars a la majoria d'estudiants que hagin rebut una formació en Física al batxillerat. El principal aspecte aquí serà augmentar la rigorositat d'aquests conceptes. A la segona part, l'objectiu és presentar les lleis que afecten al camp elèctric, magnètic així com del corrent elèctric, fent ús d'alguns dels conceptes introduïts a la primera part. Finalment, el tercer gran tema d'aquest curs és la relativitat especial. Aquí l'objectiu és proveïr a l'estudiant d'una certa intuició relativista i al mateix temps fer veure a l'estudiant com es poden fer grans avenços en base a la reflexió profunda d'aspectes que semblaven obvis però que amagaven hipòtesis ad-hoc. La matemàtica associada a la relativitat que es presentarà en aquest curs està adaptada a un curs de primer. Tanmateix, com objectiu a llarg termini en cursos posteriors la seva formulació quadridimensional pot ser usada per exemplificar alguns dels conceptes matemàtics més importants.
Resumen: While physicists need math more than mathematicians need physics, it is unquestionable that physics represents an important target field for mathematicians. Not only to test and to enrich mathematical concepts from a practical perspective, but from an epistemological point of view. For this reason, it is important that bachelor students in mathematics have a basic physics knowledge. The first part of the course aims to provide the student with the basic concepts of classical mechanics, a part of which should already be known to those students having taken a physics course at Secondary education. The main goal thereby will be to improve on 1 students having taken a physics course at Secondary education. The main goal thereby will be to improve on the rigor of these concepts. The second part aims at introducing the laws concerning electric and magnetic fields as well as electric currents, that partly builds on concepts introduced in the first semester. Finally, the third large block of this course concerns the theory of special relativity, where the aim is to provide the student with a basic relativistic intuition, while showing how deep thinking on a priori obvious (but rather ad hoc) concepts can boost great advances in physics. Nonetheless, with the mind on future courses, its four-dimensional formulation could be used to exemplify some of the most important and profound mathematical concepts.
Resumen: Si bien es cierto que son más necesarias las Matemáticas para quien se quiera acercar a la Física que viceversa, es indudable que la Física es un campo de pruebas muy importante para los matemáticos. No solo para enriquecer y testear los conceptos matemáticos desde un punto de vista práctico sino también 1 para enriquecer y testear los conceptos matemáticos desde un punto de vista práctico sino también epistemológico. Por eso, es muy importante que los futuros graduados en Matemáticas dispongan de una formación en Física. La primera parte del curso tiene como objetivo proporcionar al estudiante los conceptos elementales de la Mecánica Clásica, muchos de ellos familiares a la mayoría de estudiantes que hayan recibido una formación en Física en el bachillerato. El principal aspecto aquí será aumentar la rigurosidad de estos conceptos. En la segunda parte, el objetivo es presentar las leyes que afectan al campo eléctrico y al magnético, así como a la corriente eléctrica, haciendo uso de algunos de los conceptos introducidos en la primera parte. Finalmente, el tercer gran tema de este curso es la relatividad especial. En este caso, el objetivo es proveer al estudiante de una cierta intuición relativista y al mismo tiempo hacer ver al estudiante cómo se pueden hacer grandes avances en base a la reflexión profunda de aspectos que parecían obvios pero que escondían hipótesis ad hoc. La matemática asociada a la relatividad que se presentará en este curso está adaptada a un curso de primero. Sin embargo, como objetivo a largo plazo en cursos posteriores, su formulación cuatridimensional puede ser usada para ejemplificar algunos de los conceptos matemáticos más importantes.
Derechos: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Lengua: Català, anglès, castellà
Titulación: Matemàtiques [2500149]
Plan de estudios: Grau en Matemàtiques [777]
Documento: Objecte d'aprenentatge



Català
5 p, 108.1 KB

Anglès
5 p, 106.8 KB

Castellà
5 p, 111.7 KB

El registro aparece en las colecciones:
Materiales académicos > Guías docentes

 Registro creado el 2023-06-27, última modificación el 2023-09-16



   Favorit i Compartir