La reflexió metalingüística en el treball de grup
Cots, Josep-Maria (Universitat de Lleida. Cercle de Lingüística Aplicada)
Arnó Macià, Elisabet (Universitat de Lleida. Cercle de Lingüística Aplicada)
Baiget, Esther (Baiget i Bonany) (Universitat de Lleida. Cercle de Lingüística Aplicada)
Irún Chavarría, Montserrat (Universitat de Lleida. Cercle de Lingüística Aplicada)
Llurda, Enric (Universitat de Lleida. Cercle de Lingüística Aplicada)
Nussbaum, Luci (Universitat de Lleida. Cercle de Lingüística Aplicada)

Data: 1998
Resum: En aquest article s'analitzen quatre factors que poden incidir en el desenvolupament i el resultats de les tasques de reflexió metalingüística quan es realitzen en grup: tipus de tasca, formes d'interacció del grup, condició de monolingüe o bilingüe dels participants i llengua objecte de reflexió. Les dades analitzades provenen de la gravació i transcripció d'un seguit de sessions de treball en grup en les quals es proposava a nois i noies de secundària (14-15 anys) diferents tasques de tipus metalingüístic. Com a complement de l'anàlisi dels quatre factors esmentats, l'article també inclou un apartat on es compara el procés de reflexió que segueixen els estudiants de secundària amb el procés que segueixen alumnes del Curs d'Aptitud Pedagògica (CAP).
Resum: The authors of this article analyze four factors which may have an influence on the development and outcomes of group work involving metalinguistic reflection: task type, interactive patterns, participants' monolingualism / bilingualism, and language itself as the object of reflection. The data analyzed are based on transcribed recording of a series of group-work sessions that were carried out with secondary school students (aged 14-15) and which included different types of metalinguistic tasks. In order to complement the analysis of the four factors mentioned above, the article also includes another section in which the reflection process followed by secondary school students is compared with that followed by students of a postgraduate course on language teaching.
Drets: Tots els drets reservats.
Llengua: Català
Document: Article ; Versió publicada
Matèria: Consciencia lingüística ; Reflexió metalingüística ; Aprenentatge de llengües ; Language awareness ; Metalinguistic reflection ; Language learning
Publicat a: Sintagma, Vol. 10 (1998) , p. 81-105, ISSN 0214-9141

Adreça alternativa: https://raco.cat/index.php/Sintagma/article/view/60481
Adreça alternativa: https://dialnet.unirioja.es/servlet/articulo?codigo=128897


25 p, 217.2 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles publicats

 Registre creat el 2008-07-28, darrera modificació el 2023-04-08



   Favorit i Compartir