Comunicació Comercial [102357]
Garcia, Jose Facundo
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat d'Economia i Empresa

Título variante: Marketing Communication
Título variante: Comunicación Comercial
Fecha: 2023-24
Resumen: Comunicació Comercial és una assignatura optativa de 6 crèdits ECTS dins dels estudis de Grau dAdministració i Direcció dEmpreses. L'objectiu principal de l'assignatura de Comunicació Comercial és proporcionar a l'alumne una visió molt més profunda i especialitzada d'una de les tasques principals del màrqueting: la comunicació comercial. En aquest sentit, es pretén transmetre a l'estudiant el sentit i la finalitat de la política de comunicació comercial de l'empresa com a instrument que s'emmarca en l'estratègia de màrqueting i el màrqueting mix, així com també la seva relació amb els punts de contacte del client que poden ser afectats per factors interns com a externs a l'organització. Els objectius més concrets són: • Comprendre el paper que juga la comunicació dins de la gestió corporativa i la gestió del màrqueting. • Comprendre la importància de la comunicació integrada de màrqueting. • Entendre el procés de comunicació comercial i conèixer les diferents eines de comunicació de què disposen les empreses, on i off line, i la necessitat de coordinar-les i integrar-les adequadament per aconseguir beneficis sinèrgics. • Conéixer la seqüència de decisió lògica i adequada en el procés de planificació de la comunicació de l'empresa. • Saber establir objectius i assignar pressupost per al mix d'activitats de comunicació de màrqueting, així com per a cadascuna. 1 per a cadascuna. • Aprendre a valorar la rellevància del context quan s'han d'adoptar decisions sobre comunicació comercial, alhora que conèixer com els atributs relacionats amb el receptor, el missatge, el medi i el remitent interactuen per produir efectes. • Conèixer, entendre i manejar les principals tècniques i instruments generals utilitzats en la comunicació comercial, posant èmfasi en un enfocament integrador sobre això que contempli diferents aspectes de les organitzacions. • Conèixer les noves eines de comunicació social i utilitzar-les dins de l'estratègia de comunicació. • Ser capaç de seleccionar i utilitzar les eines apropiades per resoldre problemes específics de comunicació comercial. • Saber dissenyar i analitzar la comunicació integrada de màrqueting.
Resumen: Commercial Communication is an optional subject of 6 ECTS credits within the Degree studies in Business Administration and Management. The main objective of the Commercial Communication course is to provide students with a much deeper and more specialized vision of one of the main tasks of marketing: commercial communication. In this sense, it is intended to transmit to the student the meaning and purpose of the company's commercial communication policy as an instrument that is part of the marketing strategy and the marketing mix, as well as its relationship with the customer contact points that They can be affected by factors both internal and external to the organization. The more specific objectives are: • Understand the role that communication plays within corporate management and marketing management. • Understand the importance of integrated marketing communication. • Understand the commercial communication process and learn about the different communication tools available to companies, online and offline, and the need to coordinate and integrate them properly to achieve synergistic benefits. • Know the logical and appropriate decision sequence in the company's communication planning process. • Know how to establish objectives and allocate budget for the mix of marketing communication activities, as well as for each one of them. 1 well as for each one of them. • Learn to assess the relevance of the context when decisions about commercial communication have to be adopted, while knowing how the attributes related to the receiver, the message, the medium and the sender interact to produce effects. • Know, understand and manage the main techniques and general instruments used in commercial communication, emphasizing an integrative approach in this regard that contemplates different aspects of the organizations. • Know the new social communication tools and their use within the communication strategy. • Being able to select and usethe appropriate tools to solve specific commercial communication problems. • Know how to design and analyze integrated marketing communication.
Resumen: Comunicación Comercial es una asignatura optativa de 6 créditos ECTS dentro de los estudios de Grado de Administración y Dirección de Empresas. El objetivo principal de la asignatura de Comunicación Comercial es proporcionar al alumno una visión mucho más profunda y especializada de una de las principales tareas del marketing: la comunicación comercial. En este sentido, se pretende transmitir al estudiante el sentido y finalidad de la política de comunicación comercial de la empresa como instrumento que se enmarca en la estrategia de marketing y el marketing mix, como así también su relación con los puntos de contacto del cliente que pueden ser afectados por factores internos como externos a la organización. Los objetivos más concretos son: Comprender el papel que juega la comunicación dentro de la gestión corporativa y la gestión del marketing. Comprender la importancia de la comunicación integrada de marketing. Entender el proceso de comunicación comercial y conocer las diferentes herramientas de comunicación de que disponen las empresas, on y off line, y la necesidad de coordinarlas e integrarlas adecuadamente para conseguir beneficios sinérgicos. Conocer la secuencia de decisión lógica y adecuada en el proceso de planificación de la comunicación 1 Conocer la secuencia de decisión lógica y adecuada en el proceso de planificación de la comunicación de la empresa. Saber establecer objetivos y asignar presupuesto para el mix de actividades de comunicaciónde marketing, así como para cada una de ellas. Aprender a valorar la relevancia del contexto cuando han de adoptarse decisiones sobre comunicación comercial, a la vez que conocer cómo los atributos relacionados con el receptor, el mensaje, el medio y el remitente interactúan para producir efectos. Conocer, entender y manejar las principales técnicas e instrumentos generales utilizados en la comunicación comercial, poniendo énfasis en un enfoque integrador al respecto que contemple diferentes aspectos de las organizaciones. Conocer las nuevas herramientas de comunicación social y su utilización dentro de la estrategia de comunicación. Ser capaz de seleccionar y utilizar las herramientas apropiadas para la resolución de problemas específicos de comunicación comercial. Saber diseñar y analizar la comunicación integrada de marketing.
Derechos: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Lengua: Català, anglès, castellà
Titulación: Grau en Administració i Direcció d'Empreses i Grau en Dret [2501572]
Plan de estudios: Grau en Administració i Direcció d'Empreses [1102] ; Grau en Administració i Direcció d'Empreses [1416] ; Pla d'Estudis d' Administració i Direcció d'Empreses [1417] ; Grau en Administració i Direcció d'Empreses i Grau en Dret [1420] ; Grau en Administració i Direcció d'Empreses [950] ; Pla d'Estudis d'Administració i Direcció d'Empreses Dret [994]
Documento: Objecte d'aprenentatge



Català
7 p, 114.4 KB

Anglès
7 p, 112.1 KB

Castellà
8 p, 116.3 KB

El registro aparece en las colecciones:
Materiales académicos > Guías docentes

 Registro creado el 2023-07-01, última modificación el 2023-10-21



   Favorit i Compartir