Intervenció i Autoregulació [101837]
Martinez Quirante, Roser
Universitat Autònoma de Barcelona. Escola de Prevenció i Seguretat Integral
Universitat Autònoma de Barcelona. Escola Fundació Universitat Autònoma de Barcelona-Formació (Escola FUAB-f)

Título variante: Intervention and Self-Regulation
Título variante: Intervención y Autorregulación
Fecha: 2023-24
Resumen: Es tracta de mostrar diferents aspectes de la seguretat des del punt de vista de la intervenció administrativa, ja sigui regulada o autoregulada, amb la finalitat de prevenir riscos o perills per assolir una prevenció integral. S'escullen sectors com el domicili, el domini públic, el lloc de treball, els transports públics i privats, l'hoteleria, etc. i s'analitza la normativa, els instruments jurídics i les obligacions dels ciutadans per tal que els nostres especialistes en prevenció estiguin preparats per fer front als requeriments de les Administracions Públiques. S'estudien els conceptes de treballador, de contracte laboral, de comerciant, d'empresari, de societats mercantils, etc. per tal de trobar solucions adients als procediments administratius oberts. Paral·lelament s'aniran explicant els nous drets que emparen cada situació: de la dona, ambientals, de les minories, a la seguretat vial, a la prevenció de riscos laborals, a la seguretat alimentària, a la salut, antitabac, etc. adients al nou model de societat del risc. Veurem a cada sessió com es garanteix un dret (a la vida, a la salut, a la seguretat, etc. ) a través de l'anàlisi d'un sector concret o en un àmbit concret on es desenvolupen els éssers humans: el domicili, la universitat, el lloc de treball, els mitjans de transport, els hotels, els espectacles, etc. Estudiarem la intervenció administrativa en matèria d'auditories, foment de l'autorregulació regulada, controls de qualitat, etc. Exposarem les eines dels ciutadans per accedir al torn d'ofici, coneixerem la cooperació entre els jutjats de guàrdia i la policia, etc. Es farà un estudi exahaustiu de prevenció de la violencia a través de la regulació de les armes de foc. Expondrem com hi ha diferents models de seguretaten funció de la restricció o la llibertat que s'atorgui al ciutadà pel que fa a la tinença d'armes. Analitzarem el model americà de llibertat i foment de l'individu armat 1 ciutadà pel que fa a la tinença d'armes. Analitzarem el model americà de llibertat i foment de l'individu armat per a aconseguir un Estat on el ciutadà aconsegueix o no la seva autoprotecció. A la vegada, es farà una comparació amb el model europeu de seguretat en el que la possessió de les armes per a la defensa del ciutadà és monopoli de les forces i cossos de seguretat. Un cop exposats els dos models més representatius es valorarà quin sistema ofereix més seguretat integral. Objectius Formatius Conèixer els diferents aspectes de la seguretat des del punt de vista de la intervenció administrativa regulada o autoregulada. Aplicar correctament el marc legal vigent per aplicar la prevenció i la seguretat integral a cada àmbit de la vida en societat. Saber planificar la gestió de la prevenció.
Resumen: It is about showing different aspects of security from the point of view of the administrative intervention, whether regulated or self-regulated, in order to prevent risks or dangers to achieve comprehensive prevention. Sectors such as domicile, public domain, workplace, public and private transport, hospitality, etc. are selected. and analyzes the regulations, the legal instruments and the obligations of the citizens so that our specialists in prevention are prepared to meet the requirements of the Public Administrations. The concepts of worker, labor contract, trader, entrepreneur, mercantile societies, etc. are studied. in order to find solutions that are suitable for open administrative procedures. At the same time, the new rights that cover each situation will be explained: women, environmental, minorities, road safety, prevention of occupational hazards, food safety, health, anti-smoking, etc. appropriate to the new risk society model. We will see in each session how to guarantee a right (in life, health, security, etc. ) through the analysis of a specific sector or in a specific area where human beings develop: the address , the university, the place of work, the means of transport, the hotels, the shows, etc. We will study the administrative intervention in the management of office hours, and the cooperation between the police and guard courts. An exhaustive study of the prevention of violence will be carried out through the regulation of firearms. We will discuss how different security models are based on the restriction or freedom granted to the citizen in terms of the possession of weapons. We will analyze the American model of freedom and promotion of the armed individual to achieve a State where the citizen obtains or not his self-protection. At the same time, a comparison will be made with the European securitymodel in which the possession ofweapons for the defense of the citizen is a monopoly of the security forces and bodies. Once exposed the two most representative models, it will be evaluated which system offers more integral security. Training objectives Understand the different aspects of security from the point of view of regulated or self-regulated 1 Understand the different aspects of security from the point of view of regulated or self-regulated administrative intervention. Apply correctly the current legal framework to apply prevention and comprehensive security in each area of life in society. Know how to plan the management of the forecast.
Resumen: Se trata de mostrar diferentes aspectos de la seguridad desde el punto de vista de la intervención administrativa, ya sea regulada o autorregulada, con el fin de prevenir riesgos o peligros para lograr una prevención integral. Se escogen sectores como el domicilio, el dominio público, el lugar de trabajo, los transportes públicos y privados, la hostelería, etc. y se analiza la normativa, los instrumentos jurídicos y las obligaciones de los ciudadanos para que nuestros especialistas en prevención estén preparados para hacer frente a los requerimientos de las Administraciones Públicas. Se estudian los conceptos de trabajador, de empleo, de comerciante, de empresario, de sociedades mercantiles, etc. a fin de encontrar soluciones adecuadas a los procedimientos administrativos abiertos. Paralelamente se irán explicando los nuevos derechos que amparan cada situación: de la mujer, ambientales, de las minorías, a la seguridad vial, la prevención de riesgos laborales, la seguridad alimentaria, la salud, antitabaco, etc. adecuados al nuevo modelo de sociedad del riesgo. Veremos cada sesión como se garantiza un derecho (a la vida, la salud, la seguridad, etc. ) a través del análisis de un sector concreto o en un ámbito concreto donde se desarrollan los seres humanos: el domicilio , la universidad, el lugar de trabajo, los medios de transporte, los hoteles, los espectáculos, etc. Estudiaremos la intervención administrativa en materia de auditorias, de fomento de la autorregulació regulada, de controles de calidad, etc. Expondremos las herramientas de los ciudadanos para acceder al turno de oficio, conoceremos la cooperación entre los juzgados de guardia y la policía, etc. Se hará un estudio exahaustiu de prevención de la violencia a través de la regulación de las armas de fuego. Exponer como hay diferentes modelos de seguridad en función de la restricción o la libertad que se otorgue al ciudadano en cuanto a la tenencia de armas. Analizaremos el modelo americano de libertad y fomento del individuo armado para lograr un Estado donde el ciudadano logra o no su autoprotección. A la vez, se hará una comparación con el modelo europeo de seguridad en el que la posesión de las armas para la defensa del 1 una comparación con el modelo europeo de seguridad en el que la posesión de las armas para la defensa del ciudadano es monopolio de las fuerzas y cuerpos de seguridad. Una vez expuestos los dos modelos más representativos se valorará qué sistema ofrece más seguridad integral. Objetivos Formativos Conocer los diferentes aspectos de la seguridad desde el punto de vista de la intervención administrativa regulada o autorregulada. Aplicar correctamente el marco legal vigente para aplicar la prevención y la seguridad integral en cada ámbito de la vida en sociedad. Saber planificar la gestión de la prevención.
Derechos: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Lengua: Català, anglès, castellà
Titulación: Prevenció i Seguretat Integral [2502501]
Plan de estudios: Grau en Prevenció i Seguretat Integral [1437] ; Grau en Prevenció i Seguretat Integral [831]
Documento: Objecte d'aprenentatge



Català
6 p, 108.8 KB

Anglès
6 p, 107.3 KB

Castellà
5 p, 106.3 KB

El registro aparece en las colecciones:
Materiales académicos > Guías docentes

 Registro creado el 2023-07-14, última modificación el 2024-02-10



   Favorit i Compartir