Eina II: GIS - Anàlisi de Geoinformació [106758]
Serra Ruiz, Pere
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències

Título variante: Tool II: GIS - Geoinformation Analysis
Título variante: Herramienta II: GIS - Análisis de Geoinformación
Fecha: 2023-24
Resumen: L'objectiu de l'assignatura és el de proporcionar els coneixements bàsics necessaris per a la interpretació i producció de dades espacials, és a dir de la Geoinformació, que permetin analitzar i modelitzar l'estat del medi ambient. Tindrà un doble vessant teòric-pràctic: en primer lloc, proporcionar els coneixements de caràcter conceptual associats a la Cartografia, en general, i als Sistemes d'Informació Geogràfica (SIG), en particular; posteriorment, es desenvoluparan activitats pràctiques relacionades amb el tractament, aplicació i representació de la Geoinformació. Aquesta assignatura, doncs, és una introducció al domini de la informació geogràfica i dels SIG. No es pretén, doncs, ensenyar amb un software específic sinó comprendre els aspectes fonamentals relatius a com tractar i analitzar les dades localitzades sobre el territori. En finalitzar aquesta assignatura cal saber aplicar les aptituds assolides, a través de la consolidació dels aspectes tant teòrics com pràctics desenvolupats, relacionades amb les necessitats d'aplicació plantejades des d'altres assignatures. Això implica saber no només saber com utilitzar els SIG, sinó comprendre què es fa en utilitzar-los i, per tant, per què i quan s'utilitzen. A nivell conceptual es formulen els següents objectius: comprendre la naturalesa dels SIG (definició i característiques) conèixer i comprendre les dues estructures de dades utilitzades per modelitzar la realitat (estructures de dades vectorials i ràsters) conèixer i comprendre com s'introdueix, estructura i emmagatzema la informació geogràfica conèixer i comprendre les principals funcions de manipulació i anàlisi dels SIG portades a terme per resoldre diferents interrogants conèixer les principals fonts de dades i aplicacions dels SIG 1 A nivell pràctic es concreten de la següent forma: entendre i saber aprofitar els SIG com a instrument per obtenir respostes a determinats tipus de preguntes saber quins tipus d'operacions són adequades en cada cas per a resoldre determinades necessitats adquirir experiència pràctica en la resolució de problemes característics de la disciplina Així, doncs, no es pretén mostrar la tècnica per la tècnica, sinó conscienciar a l'alumnat del què es pot fer, com fer-ho i en què aplicar-ho, interactuant continuadament teoria i pràctica.
Resumen: The aim of the subject is to provide the basic knowledge necessary for the interpretation and production of spatial data, that is to say of Geoinformation, which allow the analysis and modeling of the environmental state. It will have a double theoretical-practical aspect: firstly, to provide conceptual knowledge associated with Cartography, in general, and Geographic Information Systems (GIS), in particular; later, practical activities related to the treatment, application and representation of Geoinformation will be developed. At a conceptual level, the following objectives are formulated: • To understand the nature of GIS (definition and characteristics) • To know and understand the two data structures used to model reality (vector and raster) • To know and understand how geographical information is entered, structured and stored • To know and understand the main GIS manipulation and analysis functions carried out to solve different questions • To know the main data sources and GIS applications At a practical level, they are defined as follows: • To understand and know how to take advantage of GIS as an instrument to obtain answers for certain types of questions • To know which types of procedures are appropriate in each case to solve certain needs 1 • To know which types of procedures are appropriate in each case to solve certain needs • To acquire practical experience in solving problems characteristic of the discipline So, the aim is not to show technique for technique's sake, but to make students aware of what can be done, how to do it and what to apply it to, continuously interacting theory and practice.
Resumen: El objetivo de la asignatura es proporcionar los conocimientos básicos necesarios para la interpretación y producción de datos espaciales, es decir de la Geoinformación, que permitan analizar y modelizar el estado del medio ambiente. Tendrá una doble vertiente teórico-práctica: en primer lugar, proporcionar los conocimientos de carácter conceptual asociados a la Cartografía, en general, y a los Sistemas de Información Geográfica (SIG), en particular; posteriormente, se desarrollarán actividades prácticas relacionadas con el tratamiento, aplicación y representación de la Geoinformación. Esta asignatura es, pues, una introducción al dominio de la información geográfica y de los SIG. No se pretende, por tanto, enseñar con un software específico sino comprender los aspectos fundamentales relativos a cómo tratar y analizar los datos localizados sobre el territorio. Al finalizar esta asignatura es necesario saber aplicar las aptitudes alcanzadas, a través de la consolidación de los aspectos tanto teóricos como prácticos desarrollados, relacionadas con las necesidades de aplicación planteadas desde otras asignaturas. Esto implica saber no sólo saber cómo utilizar los SIG, sino comprender qué se hace al utilizarlos y, por tanto, por qué y cuándo se utilizan. A nivel conceptual se formulan los siguientes objetivos: • comprender la naturaleza de los SIG (definición y características) • conocer y comprender las dos estructuras de datos utilizadas para modelizar la realidad (estructuras de datos vectoriales y rásters) • conocer y comprender cómo se introduce, estructura y almacena la información geográfica • conocer y comprender las principales funciones de manipulación yanálisis de los SIG llevadas a cabo para 1 • conocer y comprender las principales funciones de manipulación yanálisis de los SIG llevadas a cabo para resolver distintos interrogantes • conocer las principales fuentes de datos y aplicaciones de los SIG A nivel práctico se concretan de la siguiente forma: • entender y saber aprovechar los SIG como instrumento para obtener respuestas a determinados tipos de preguntas • saber qué tipos de operaciones son adecuadas en cada caso para resolver determinadas necesidades • adquirir experiencia práctica en la resolución de problemas característicos de la disciplina Así pues, no se pretende mostrar la técnica por la técnica, sino concienciar al alumnado de lo que se puede hacer, cómo hacerlo y en qué aplicarlo, interactuando continuadamente teoría y práctica.
Derechos: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Lengua: Català, anglès, castellà
Titulación: Ciències Ambientals [2504604]
Plan de estudios: Grau en Ciències Ambientals [1535]
Documento: Objecte d'aprenentatge



Català
5 p, 106.4 KB

Anglès
5 p, 104.2 KB

Castellà
5 p, 105.0 KB

El registro aparece en las colecciones:
Materiales académicos > Guías docentes

 Registro creado el 2023-07-14, última modificación el 2023-09-16



   Favorit i Compartir