Estructura, Tipologia i Variació Interna de la Llengua Catalana [42493]
Pujol Gomez, Josep
Carrera i Sabaté, Josefina
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres

Título variante: Structure, Typology and Internal Variation in the Catalan Language
Título variante: Estructura, Tipología y Variación Interna de la Lengua Catalana
Fecha: 2023-24
Resumen: En aquest mòdul s'estudien de forma crítica i especialitzada diversos aspectes de l'estructura de la llengua amb l'objectiu que l'estudiant obtingui una perspectiva diferent de la que ofereixen els graus. El mòdul proporciona les eines per fer una investigació en lingüística sobre la llengua catalana en comparació amb altres llengües naturals. S'hi estudien les propietats tipològiques del català, tant en comparació amb les llengües romàniques pròximes com amb aquelles altres més divergents de la branca romànica i amb les no romàniques. S'hi aborden des d'una metodologia integradora temes que pertanyen a diferents components de la llengua (fonètica, fonologia, morfologia, sintaxi i lèxic) i a àmbits metodològics diferents (sincronia, diacronia, 1 la llengua (fonètica, fonologia, morfologia, sintaxi i lèxic) i a àmbits metodològics diferents (sincronia, diacronia, geolingüística i sociolingüística) que presenten el tret comú de requerir una aproximació crítica, transversal i metodològicament innovadora.
Resumen: In this module, various aspects of the structure of the language are studied in a critical and specialized way with the aim that the student obtains a different perspective from that offered by the degrees. The module provides the tools to carry out research in linguistics on the Catalan language in comparison with other natural languages. The typological properties of Catalan are studied, both in comparison with nearby Romance languages and with those more divergent from the Romance branch and with non-Romance. Topics that belong to different components of the language (phonetics, phonology, morphology, syntax and lexicon) and to different methodological fields (synchrony, diachrony, geolinguistics and sociolinguistics) are addressed from 1 different methodological fields (synchrony, diachrony, geolinguistics and sociolinguistics) are addressed from an integrating methodology, which presents the common feature of offering a critical, transversal and innovative methodology.
Resumen: En este módulo se estudian de forma crítica y especializada diversos aspectos de la estructura de la lengua con el objetivo de que el estudiante obtenga una perspectiva distinta a la que ofrecen los grados. El módulo proporciona las herramientas para realizar una investigación en lingüística sobre la lengua catalana en comparación con otras lenguas naturales. Se estudian las propiedades tipológicas del catalán, tanto en comparación con las lenguas románicas próximas como con aquellas otras más divergentes de la rama románica y con las no románicas. Se abordan desde una metodología integradora temas que pertenecen a diferentes componentes de la lengua (fonética, fonología, morfología, sintaxis y léxico) y a ámbitos 1 diferentes componentes de la lengua (fonética, fonología, morfología, sintaxis y léxico) y a ámbitos metodológicos diferentes (sincronía, diacronía, geolingüística y sociolingüística) que presentan el rasgo común de ofrecer una aproximación crítica, transversal y metodológicamente innovadora.
Derechos: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Lengua: Català, anglès, castellà
Titulación: Estudis Avançats de Llengua i Literatura Catalanes [4313382]
Plan de estudios: Màster Universitari en Estudis Avançats de Llengua i Literatura Catalanes [1124]
Documento: Objecte d'aprenentatge



Català
8 p, 115.3 KB

Anglès
8 p, 112.8 KB

Castellà
8 p, 113.9 KB

El registro aparece en las colecciones:
Materiales académicos > Guías docentes

 Registro creado el 2023-07-14, última modificación el 2023-09-19



   Favorit i Compartir