Gestió i repercussió d'una crisi reputacional a xarxes socials : El cas d'Estirando el Chicle
Mondéjar Segovia, María
Aragó Navarro, Laura, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació)
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació

Títol variant: Gestión y repercusión de una crisis reputacional en redes sociales: El caso de Estirando lo Chicle
Títol variant: Management and repercussion of a reputational crisis on social media: the case of Estirando el Chicle
Data: 2023
Descripció: 55 pag.
Resum: La present investigació té com a objectiu descobrir els models teòrics que estableixen què és una crisi de comunicació, específicament en xarxes socials, i els diferents tipus de resposta que pot donar una organització. Alhora, l'estudi té en compte l'impacte d'una crisi de comunicació en l'audiència. L'objecte d'estudi és la polèmica iniciada a les xarxes socials en què s'acusava al programa Estirando el Chicle de donar suport al discurs trànsfob. L'anàlisi es basa en una base de dades de 6402 tuits per descobrir l'opinió de l'audiència, així com dades d'audiència de Socialblade. Els resultats demostren la gran repercussió negativa que va tenir aquesta crisi i com va ser agreujada per la resposta donada per Estirando el Chicle.
Resum: La presente investigación tiene como objetivo descubrir los modelos teóricos que establecen qué es una crisis de comunicación, específicamente en redes sociales, y los diferentes tipos de respuesta que puede dar una organización. A su vez, el estudio tiene en cuenta el impacto de una crisis de comunicación en la audiencia. El objeto de estudio es la polémica iniciada en las redes sociales en que se acusaba al programa Estirando el Chicle de apoyar el discurso tránsfobo. El análisis se basa en una base de datos de 6402 tuits para descubrir la opinión de la audiencia, así como datos de audiencia de Socialblade. Los resultados demuestran la gran repercusión negativa que tuvo esta crisis y como fue agraviada por la respuesta dada por Estirando lo Chicle.
Resum: This research aims to discover the theoretical models that establish what a communication crisis is, specifically in social networks, and the different types of response an organization can give. At the same time, the study considers the impact of a communication crisis on the audience. The object of study is the controversy initiated on social media in which the program Estirando el Chicle was accused of supporting transphobic speech. The analysis is based on a database of 6402 tweets to discover the audience's opinion, as well as Socialblade's audience data. The results demonstrate the great negative impact that this crisis had and how it was aggravated by the response given by Estirando el Chicle.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, sempre i quan aquestes es distribueixin sota la mateixa llicència que regula l'obra original i es reconegui l'autoria. Creative Commons
Llengua: Català
Titulació: Periodisme [2501933]
Pla d'estudis: Grau en Periodisme [1432]
Document: Treball final de grau
Matèria: Periodisme ; Xarxes socials en línia ; Comunicació ; Audiència ; Crisi de comunicació ; Estirando el Chicle



55 p, 1.7 MB

El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca > Treballs de Fi de Grau > Facultat de Ciències de la Comunicació. TFG

 Registre creat el 2023-11-08, darrera modificació el 2023-11-12



   Favorit i Compartir