La informació esportiva a TikTok Espanya : Una anàlisi del contingut produït per creadors digitals
Robles Quirós, Carla
Ortuño Iserte, Xavier, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació)
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat de Ciències de la Comunicació
| Títol variant: |
La información deportiva en TikTok España : Un análisis del contenido producido por creadores digitales |
| Títol variant: |
Sports information on TikTok Spain : An analysis of the content produced by digital creators |
| Data: |
2023 |
| Descripció: |
48 pag. |
| Resum: |
Tiktok ha revolucionat les xarxes socials i el consum de vídeos breus amb una proposta hipnotitzant per l'usuari. Dins un context de cultura participativa, els consumidors adopten també el rol de productor i esdevenen agents comunicatius els creadors de contingut. Les característiques formals i de contingut de les publicacions han estat recopilades a través de l'anàlisi de 200 vídeos publicats per periodistes i creadors digitals, contrastades més tard amb entrevistes a perfils analitzats. La prioritat de la imatge del creador, les narracions, la música, les imatges recurs i el text són les característiques definitòries d'un nou gènere comunicatiu emergent. |
| Resum: |
TikTok ha revolucionado las redes sociales y el consumo de vídeos breves con una propuesta hipnótica para el usuario. En un contexto de cultura participativa, los consumidores adoptan también el rol de productor y se convierten en agentes comunicativos los creadores de contenido. Las características formales i de contenido de las publicaciones han sido recopiladas en un análisis de 200 vídeos publicados por periodistas i creadores digitales, contrastadas con entrevistas a perfiles analizados. La prioridad de la imagen del creador, las narraciones, la música, las imágenes recurso y el texto son las características definitorias de un nuevo género comunicativo emergente. |
| Resum: |
TikTok has revolutionized social networks and the consumption of short videos with a mesmerizing proposal for the user. In a context of participatory culture, consumers also take on the role of producer and become communicative agents and content creators. The formal and content characteristics of the publications have been compiled in an analysis of 200 videos published by journalists and digital creators, contrasted with interviews with the profiles analysed. The priority of the creator's image, narrations, music, resource images and text are the defining characteristics of a new emerging communicative genre. |
| Drets: |
Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, sempre i quan aquestes es distribueixin sota la mateixa llicència que regula l'obra original i es reconegui l'autoria.  |
| Llengua: |
Català |
| Titulació: |
Periodisme [2501933] |
| Pla d'estudis: |
Grau en Periodisme [1432] |
| Document: |
Treball final de grau |
| Matèria: |
Periodisme ;
Informació esportiva ;
Esports ;
Xarxes socials en línia ;
TikTok ;
Creador de continguts |
El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca >
Treballs de Fi de Grau >
Facultat de Ciències de la Comunicació. TFG
Registre creat el 2023-11-10, darrera modificació el 2023-11-12