Google Scholar: cites
Biaix d'items i habilitat en fraccions
Giménez, Joaquin (Universitat de Barcelona. Departament d'Educació i Psicologia)

Títol variant: Sesgo de items y habilidades en fracciones
Data: 1990
Resum: En este artículo se contemplan algunos conceptos clave en la Teoría de respuestas de Items (TRI): curvas características, significado de habilidad y discriminación en dicha Teoría. Se aplica el estudio de niveles de habilidad cognitiva en el aprendizaje de las fracciones en la Educación Básica en 5º y 8ºde EGB en España siguiendo el planteamiento de Onslow y Kieren. Los diseños gráficos muestran claramente las diferencias entre edades y cursos.
Resum: We observe the main concepts about Item Response Theory (IRT): Item characteristic curves, the new meaning of discrimination and ability curves. We apply this ideas to the study of cognitive ability levels with the learning of fractions in elementary school in Spain. The designs showing better than the classic systems the differences between courses (5-8 EGB) and some other ineresting characteristics about the Onslow-Kieren's ideas.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Català
Document: Article ; recerca ; Versió publicada
Publicat a: Educar, N. 17 (1990) p. 161-181, ISSN 2014-8801

Adreça alternativa: https://raco.cat/index.php/Educar/article/view/42238
Adreça original: https://educar.uab.cat/article/view/v17-gimenez
DOI: 10.5565/rev/educar.523


22 p, 451.7 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles publicats > Educar
Articles > Articles de recerca

 Registre creat el 2008-09-09, darrera modificació el 2022-06-14



   Favorit i Compartir