Google Scholar: cites
Impact of reciprocal peer observation on teacher collaboration perceptions
Corcelles Seuba, Mariona (Universitat Ramon LLull)
Sala Bars, Ingrid (Universitat Ramon LLull)
Soler, Mireia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació)
Duran Gisbert, David 1963- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació)
Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Seminari Interuniversitari d'Investigació en Estratègies d'Ensenyament i Aprenentatge - SINTE

Data: 2024
Descripció: 21 pàg.
Resum: This study aims to assess the effectiveness of reciprocal peer observation (RPO) as a form of professional collaboration among teachers in enhancing their perceptions of teacher collaboration within a school setting. The Teacher Collaboration Perceptions Questionnaire (TCPQ) was specifically designed and validated for this purpose, using exploratory factor analysis and confirmatory factor analysis. The study employed a longitudinal observational design, with 400 teachers in a pre/post-test study. The impact of RPO was examined on three dimensions related to professional collaboration: collaborative school culture, collective agency and teachers' attitudes towards collaboration. The results revealed that participants' perceptions of collaboration improved significantly after the implementation of RPO. The study confirms the utility of RPO as a professional collaborative practice that can foster changes in teachers' perceptions of the collaborative school culture, teachers' sense of collective agency and teachers' preference for collaboration over individual work. The study concludes with a discussion of its educational implications.
Ajuts: Agencia Estatal de Investigación PID2020-113719RB-I00
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Llengua: Anglès
Document: Article ; recerca ; Versió publicada
Matèria: Attitudes towards collaboration ; Collaborative school culture ; Collective agency ; Peer observation ; Reciprocal peer observation ; Teacher collaboration ; Col·laboració del professorat
Publicat a: British educational research journal, 2024, p. 3958-21, ISSN 1469-3518

DOI: 10.1002/berj.3958


21 p, 400.7 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles de recerca
Articles > Articles publicats

 Registre creat el 2024-01-09, darrera modificació el 2024-05-18



   Favorit i Compartir