Google Scholar: cites
Els cicles mítics del teatre d'Albert Mestres
Foguet i Boreu, Francesc 1971- (Universitat Autònoma de Barcelona)

Data: 2022
Resum: Albert Mestres (Barcelona, 1960) és un dels autors més sòlids i originals de la dramatúrgia catalana actual. El seu teatre dialoga eclècticament i desinhibida amb els referents cultes i populars, i les tradicions literàries, artístiques i filosòfiques d'allò més heterogènies. Bona part dels seus textos s'inspiren en la rica tradició de la mitologia grecoromana per fer-ne una recreació lliure en clau actual. Poden agrupar-se en tres cicles mítics: a) l'homèric, centrat sobretot en 'La Ilíada' i 'L'Odissea' d'Homer ('La bufa', '1714. Homenatge a Sarajevo' i 'Aquiŀles o l'estupor'); b) el tràgic, que parteix dels tres grans tragediògrafs grecs, Èsquil, Sòfocles i Eurípides ('Dramàtic', 'Temps real', 'Farsa', 'Odola', 'Dos de dos', 'Un altre Wittgenstein, si us plau o L'holocaust', 'Una història de Catalunya' i 'Confinament'), i c) l'òrfic, amb 'Teogonia' d'Hesíode i 'Les metamorfosis' d'Ovidi com a referents principals ('Contes estigis o el cabaret dels morts' i 'Orfeu i Eurídice').
Resum: Albert Mestres (Barcelona, 1960) is one of the most solid and original contributors to modern-day Catalan drama. His work engages eclectically and uninhibitedly with both cultured and popular models, and remarkably heterogeneous literary, artistic and hilosophical traditions. A large number of his texts are inspired by the rich tradition of Graeco-Roman mythology, out of which he produces free adaptations from a contemporary perspective. They can be grouped into three mythological cycles: (a) Homeric, focusing mostly on Homer's 'Iliad' and 'Odyssey' ('La bufa', '1714. Homenatge a Sarajevo' and 'Aquiŀles o l'estupor'); (b) tragedy, which starts from the three great Greek writers of tragedies, Aeschylus, Sophocles and Euripides ('Dramàtic', 'Temps real', 'Farsa', 'Odola', 'Dos de dos', 'Un altre Wittgenstein, si us plau o L'holocaust', 'Una història de Catalunya' i 'Confinament'), and (c) orphic, with Hesiod's 'Teogonia' and Ovid's 'The metamorphoses' as the principal models ('Contes estigis o el cabaret dels morts' and 'Orfeu i Eurídice').
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Llengua: Català
Document: Article ; recerca ; Versió publicada
Matèria: Teatre català contemporani ; Albert Mestres ; Mitologia grecoromana ; Teatre clàssic ; Recreació lliure
Publicat a: Estudis Romànics, Vol. 45 (2022) , p. 27-43, ISSN 0211-8572

DOI: 10.2436/20.2500.01355


17 p, 349.6 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles de recerca
Articles > Articles publicats

 Registre creat el 2024-01-21, darrera modificació el 2024-02-09



   Favorit i Compartir