Títol variant: |
La creació artística en l'educació de les persones amb diversitat funcional : una investigació-acció |
Títol variant: |
Artistic creation in the education of people with functional diversity : a action-research project |
Data: |
2019 |
Descripció: |
16 pàg. |
Resum: |
El siguiente texto presenta una investigación-acción sobre cómo los espacios de creación artística, espacios de libertad con seguridad, en un contexto educativo con niños con diversidad funcional (DF), desarrollan los componentes de una conducta auto-determinada. Una primera parte recorre dos campos de estudio que generalmente van en paralelo: la creación artística y la educación de las personas con DF para, en una segunda parte, enlazarlos en una experiencia de intervención educativa, objeto de análisis y reflexión. La investigación-acción realizada demuestra cómo la creación artística favorece que los alumnos con DF actúen de una manera autónoma, que auto-regulen sus conductas, que inicien y respondan a los acontecimientos de una manera psicológicamente hábil y, por último, que la persona actúe conscientemente. |
Resum: |
Aquest article presenta una investigació-acció sobre com els espais de creació artística, espais de llibertat amb seguretat, en un context educatiu amb nens amb diversitat funcional (DF), desenvolupen els components d'una conducta auto-determinada. Una primera part recorre dos camps d'estudi que generalment van en paral·lel: la creació artística i l'educació de les persones amb DF per, en una segona part, enllaçar-los en una experiència d'intervenció educativa, objecte d'anàlisi i reflexió. La investigació-acció realitzada demostra com la creació artística afavoreix que els alumnes amb DF actuïn d'una manera autònoma, que auto-regulin la conducta, que iniciïn i responguin als esdeveniments d'una manera psicològicament hàbili, per últim, que la persona actuï conscientment. |
Resum: |
The following text presents an action-research project on how spaces of artistic creation, spaces of freedom with security, in an educational context with children with functional diversity (FD), develop the components of a self-determined behaviour. The first part covers two fields of study which generally run in parallel: the artistic creation and the education of people with FD. Secondly, it relates these people to an experience of educational intervention, object of analysis and reflection of this paper. This action-research project demonstrates how artistic creation leads students with DF to acting autonomously, to self-regulating their behaviour, to initiating and responding to events in a psychologically proficient manner and, finally, to acting consciously. |
Drets: |
Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan aquestes es distribueixin sota la mateixa llicència que regula l'obra original i es reconegui l'autoria de l'obra original. |
Llengua: |
Castellà |
Document: |
Article ; recerca ; Versió publicada |
Matèria: |
Creación artística ;
Diversidad funcional ;
Investigación-acción ;
Artistic creation ;
Functional diversity ;
Actionresearch ;
Creació artística ;
Diversitat funcional ;
Investigació-acció |
Publicat a: |
Didacticae, Núm. 6 (2019) , p. 37-52, ISSN 2462-2737 |