Ficción televisiva y construcción de representaciones sobre salud en Portugal
Espanha, Rita (ISCTE-Instituto Universitário de Lisboa)

Títol variant: Ficció televisiva i construcció de representacions sobre salut a Portugal
Data: 2009
Resum: Para algunos autores del área de la Comunicación, determinados temas sobre instituciones de salud y sobre salud en general son mejor prendidos por el público telespectador cuando transmitidos en programas de entretenimiento que programas de información. Los contenidos de salud transmitidos por las series de ficción dedicadas a este tema poden tener un papel que influencia sobre la forma como cada uno de nosotros, ciudadanos, construye sus representaciones sobre la salud, los servicios de salud y los profesionales de salud. Tratar escénica y dramáticamente temas de salud en programas de entretenimiento y ficción televisiva puede ser un mecanismo para informar el público sobre asuntos clave sobre salud. Por otra banda, este tipo de comunicación en salud puede conducir los telespectadores a recibir información incorrecta o inadecuada, sin un análisis crítico relativo a posibles malas interpretaciones sobre asuntos de salud.
Resum: Per a alguns autors de l'àrea de la Comunicació, determinats temes sobre institucions de salut i sobre salut en general són més ben compresos pel públic teleespectador quan transmesos en programes d'entreteniment que programes d'informació. Els continguts de salut transmesos per les sèries de ficció dedicades a aquest tema poden tenir un paper que influència sobre la manera com cada un de nosaltres, ciutadans, construeix les seves representacions sobre la salut, els serveis de salut i els professionals de salut. Tractar escènica i dramàticament temes de salut en programes d'entreteniment i ficció televisiva pot ser un mecanisme per informar el públic sobre assumptes clau sobre salut. D'altra banda, aquest tipus de comunicació en salut pot conduir els telespectadors a rebre informació incorrecta o inadequada, sense una anàlisi crítica relatiu a possibles males interpretacions sobre assumptes de salut.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Llengua: Castellà i català
Document: Article ; recerca ; Versió publicada
Publicat a: Lecciones del Portal de la Comunicación, (1 Desembre 2009) , ISSN 2014-0576



11 p, 1.6 MB

Català
11 p, 1.6 MB

El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca > Documents dels grups de recerca de la UAB > Centres i grups de recerca (producció científica) > Ciències socials i jurídiques > Institut de la Comunicació de la Universitat Autònoma de Barcelona (InCom-UAB)
Articles > Articles de recerca
Articles > Articles publicats

 Registre creat el 2024-03-13, darrera modificació el 2024-05-31



   Favorit i Compartir