Google Scholar: cites
Work-family balance in times of COVID-19 : a survey-study
Llanes-Ordóñez, Juan (Universitat de Barcelona .)
Sánchez Martí, Angelina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada)
Buxarrais-Estrada, Maria Rosa (Universitat de Barcelona.)

Data: 2024
Descripció: 14 pàg.
Resum: The COVID-19 pandemic has led transformative changes worldwide, significantly affecting work-family balance. This cross-sectional survey study conducted during the early stages of the global pandemic (April-to-May 2020) presents findings from a snowball convenience sample of 383 employed adults with children in Spain. It delves into the evolving dynamics of work-family conciliation during confinement. The study findings unveil two distinct family profiles: those grappling with substantial work-family challenges (63. 9%) and those experiencing minimal disruptions (36. 3%). Noteworthy are the significant gender-related differences, family size, and the perception of personal freedom as pivotal factors shaping these profiles. The current study underscores the urgency of democratizing family life and elevating work-family conciliation as a core element of values education in a post-pandemic world.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Anglès
Document: Article ; recerca ; Versió publicada
Matèria: Childhood ; Co-responsibility ; Continuing Professional Development ; COVID-19 ; Education University of Hong Kong ; Gender differences ; Hong Kong ; John Lee ; Non-formal education ; Open & Distance Education and eLearning ; Teleworking ; Values education ; Work-family balance
Publicat a: Cogent Education, Vol. 11 Núm. 1 (2024) , p. 2329394, ISSN 2331-186X

DOI: 10.1080/2331186X.2024.2329394


15 p, 1.7 MB

El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca > Documents dels grups de recerca de la UAB > Centres i grups de recerca (producció científica) > Ciències socials i jurídiques > ATLAS Interseccions Crítiques en Educació
Articles > Articles de recerca
Articles > Articles publicats

 Registre creat el 2024-04-05, darrera modificació el 2024-10-25



   Favorit i Compartir