Web of Science: 1 cites, Scopus: 1 cites, Google Scholar: cites
La moda de los macro logos : retóricas visuales del Fashion Branding
Bertola, Andrea (Universidad Pablo de Olavide)
Martín Ramallal, Pablo (Universidad Pablo de Olavide)
Ruiz-Mondaza, Mercedes (Escuela Superior de Enseñanzas Artísticas de Osuna)
Polo, David (Universidad Pablo de Olavide)

Títol variant: La moda dels macro logos : retòriques visuals del Fashion Branding
Títol variant: The Trend of macro logos : visual rhetorics of Fashion Branding
Data: 2025
Resum: Entre los recursos de comunicación visual de las marcas de moda encontramos unos tropos que se han convertido en elementos estratégicos esenciales como herramientas de branding. Las figuras retóricas en cuestión se entrelazan y cooperan en la construcción de identidades gráficas inconfundibles que las emplean constantemente desde hace décadas. Entre ellas, abundan metáforas, hipérboles, metonimias, anáforas, sinécdoques y elipsis, hasta personificaciones y antonomasias. La combinación de estas herramientas clásicas de persuasión aplicadas al lenguaje gráfico, genera sistemas emergentes de signos con funciones no sólo simbólicas sino sintomáticas, capaces de denotar valores emocionales y señales de un determinado estatus.
Resum: Entre els recursos de comunicació visual de les marques de moda trobem uns trops que han esdevingut elements estratègics essencials com a eines de branding. Les figures retòriques en qüestió s'entrellacen i cooperen en la construcció d'identitats gràfiques inconfusibles que les fan servir constantment des de fa dècades. Entre elles, abunden metàfores, hipèrboles, metonímies, anàfores, sinècdoques i el·lipsis, fins a personificacions i antonomàsies. La combinació d'aquestes eines clàssiques de persuasió aplicades al llenguatge gràfic genera sistemes emergents de signes amb funcions no només simbòliques sinó simptomàtiques, capaces de denotar valors emocionals i senyals d'un estatus determinat.
Resum: Among the visual communication resources of fashion brands we find some tropes that have become essential strategic elements as a branding tool. The rhetorical figures in question intertwine and cooperate in the construction of unmistakable graphic identities that have been used constantly for decades. Among them, metaphors, hyperboles, metonyms, anaphoras, synecdoches and ellipses abound, even personifications and antonomasias. The combination of these classic persuasion tools applied to visual language generates emerging sign systems with not only symbolic but also symptomatic functions, capable of denoting emotional values and signs of a certain status.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Castellà
Document: Article ; recerca ; Versió publicada
Matèria: Logo ; Retórica ; Identidad visual corporativa ; Moda ; Tropos ; Rhetoric ; Corporate visual identity ; Fashion ; Tropes ; Retòrica ; Identitat visual corporativa
Publicat a: Grafica, Vol. 13 Núm. 25 (2025) , p. 113-127 (Investigación) , ISSN 2014-9298

Adreça original: https://revistes.uab.cat/grafica/article/view/v13-n25-bertola-martin-ruiz-polo
Adreça alternativa: https://raco.cat/index.php/Grafica/article/view/v13-n25-bertola-martin-ruiz-polo
DOI: 10.5565/rev/grafica.334


16 p, 7.4 MB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles publicats > grafica
Articles > Articles de recerca

 Registre creat el 2024-06-14, darrera modificació el 2025-07-02



   Favorit i Compartir