Web of Science: 0 cites, Scopus: 0 cites, Google Scholar: cites
Aventuras gráficas educativas : proceso para un enfoque docente
Soria Vílchez, Alejandro (Centro de Estudios Universitarios Cardenal Spínola)
Palazón Herrera, José (Universidad de Murcia)

Títol variant: Aventures gràfiques educatives : procés per un enfocament docent
Títol variant: Educational graphic adventures : a process for a teaching approach
Data: 2025
Resum: A raíz de la pandemia por COVID-19, se ha incrementado el número de docentes que apuestan por nuevos métodos de enseñanza, como la integración de los juegos serios en el aula. Este ensayo explora el proceso de creación de una Aventura Gráfica a través de la plataforma Genially. Se examina cada etapa del desarrollo: desde la elaboración de la historia, el desarrollo de desafíos que promueven el pensamiento crítico, hasta el diseño audiovisual que enriquece la experiencia de aprendizaje. Además, se describe la matriz que constituye el esqueleto del juego, destacando la importancia de una jugabilidad y una estética visualmente atractiva.
Resum: Arran de la pandèmia per COVID-19, s'ha incrementat el nombre de docents que aposten per nous mètodes d'ensenyament, com ara la integració dels jocs seriosos a l'aula. Aquest assaig explora el procés de creació d'una Aventura Gràfica a través de la plataforma Genially. S'examina cada etapa del desenvolupament: des de l'elaboració de la història, el desenvolupament de desafiaments que promouen el pensament crític fins al disseny audiovisual que enriqueix l'experiència d'aprenentatge. A més, es descriu la matriu que constitueix l'esquelet del joc, i destaca la importància d'una jugabilitat i una estètica visualment atractiva.
Resum: In the wake of the COVID-19 pandemic, there has been an increase in the number of educators betting on new teaching methods, such as the integration of serious games in the classroom. This essay explores the process of creating a Graphic Adventure through the Genially platform. Each stage of development is examined: from the crafting of the story, the development of challenges that promote critical thinking, to the audiovisual design that enriches the learning experience. Additionally, the matrix that forms the skeleton of the game is described, highlighting the importance of gameplay and visually appealing aesthetics.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Castellà
Document: Article ; recerca ; Versió publicada
Matèria: Gamificación ; Educación musical ; Videojuegos ; Juegos serios ; TIC ; Gamification ; Educational game ; Videogames ; Serious games ; ICT ; Gamificació ; Educació musical ; Videojocs ; Jocs seriosos
Publicat a: Grafica, Vol. 13 Núm. 25 (2025) , p. 169-178 (Ensayos) , ISSN 2014-9298

Adreça original: https://revistes.uab.cat/grafica/article/view/v13-n25-soria-palazon
Adreça alternativa: https://raco.cat/index.php/Grafica/article/view/v13-n25-soria-palazon
DOI: 10.5565/rev/grafica.348


10 p, 2.4 MB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles publicats > grafica
Articles > Articles de recerca

 Registre creat el 2024-06-14, darrera modificació el 2025-07-02



   Favorit i Compartir