La representació de la dona del Pròxim Orient a l'art i la literatura francesa dels segles XIX i XX : Una revisió de l'orientalisme d'Edward W. Said en clau de gènere
Oulad El Hadj Boufous, Omayma
Martí Escayol, Maria Antònia, 
dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Història Moderna i Contemporània)
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat de Filosofia i Lletres
| Títol variant: |
La representación de la mujer de Oriente Próximo en el arte y la literatura francesa de los siglos XIX y XX |
| Títol variant: |
The representation of Middle Eastern women in French art and literature of the 19th and 20th centuries |
| Publicació: |
Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2023-2024 |
| Resum: |
L'hegemonia occidental ha tingut un impacte significatiu en diversos estudis com la història, la filosofia, el llenguatge i les arts. L'objecte d'aquest treball és fer una revisió en clau de gènere dels estudis sobre la representació de la dona del Pròxim Orient. Aquest projecte aporta en un estat de la qüestió que aborda la història de la dona del Pròxim Orient, la seva representació en les arts i la literatura del s. XIX i XX, i elabora una crítica a través d'Orientalisme d'Edward W. Said i els estudis postcolonials feministes a l'eurocentrisme patriarcal que va crear una imatge idealitzada i estereotipada de la dona del Pròxim Orient per mitjà de sexualitzar i cosificar el seu cos. |
| Resum: |
La hegemonía occidental ha tenido un impacto significativo en varios estudios como la historia, la filosofía, el lenguaje y las artes. El objeto de este trabajo es realizar una revisión en clave de género de los estudios sobre la representación de la mujer de Oriente Próximo. Este proyecto se sustenta en un estado de la cuestión que aborda la historia de la mujer de Oriente Próximo, su representación en las artes y la literatura del s. XIX y XX, así como elaborar una crítica a través de Orientalismo de Edward W. Said y los estudios postcoloniales feministas en el eurocentrismo patriarcal que creó una imagen idealizada y estereotipada de la mujer de Oriente Próximo por medio de sexualizar y cosificar su cuerpo. |
| Resum: |
Western hegemony has had a significant impact on various studies such as history, philosophy, language, and arts. The purpose of this work is to carry out a gender-based review of studies on the representation of women in the Middle East. This project is based on a state of the matter that addresses to analyze the history of Middle Eastern women, their representation in the arts and literature of the 19th and 20th century, as well as develop a critique through Edward W. Said's Orientalism and the feminist postcolonial studies on the patriarchal Eurocentrism that created an idealized and stereotyped image of the Middle Eastern woman by sexualizing and objectifying her body. |
| Drets: |
Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades.  |
| Llengua: |
Català |
| Titulació: |
Humanitats [2502758] |
| Pla d'estudis: |
Grau en Humanitats [1139] |
| Document: |
Treball final de grau ; Text |
| Matèria: |
Alteritat ;
Dona ;
Art ;
Literatura ;
Pròxim Orient ;
Estereotips ;
Tòpics ;
Alteridad ;
Mujer ;
Arte ;
Medio Oriente ;
Estereotipos ;
Clichés ;
Alterity ;
Woman ;
Literature ;
Middle East ;
Stereotypes |
El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca >
Treballs de Fi de Grau >
Facultat de Filosofia i Lletres. TFG
Registre creat el 2024-07-15, darrera modificació el 2025-07-13