Darrere l'objectiu : l''art i la identitat a través de la propaganda política de la URSS i la difusió fotoperiodística de les revoltes d'Europa de l'Est (1945-1989)
Kaiss Pascual, Sara
Jané Checa, Oscar, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Història Moderna i Contemporània)
Riba Miralles, Jordi, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filosofia)
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres

Títol variant: Detrás del objetivo : El arte y la identidad a través de la propaganda política de la URSS y la difusión foto-periodística de las revueltas de Europa del Este (1945-1989)
Títol variant: Behind the objective : Art and identity through the political propaganda of the USSR and the photo-journalistic dissemination of the revolts in Eastern Europe (1945-1989)
Data: Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2023-2024
Resum: Centrat en el període de la Guerra Freda (1945-1989), el present treball pretén fer una anàlisi de la propaganda política de la Unió Soviètica a través del fotomuntatge de cartell així com del paper que prendrà el fotoperiodisme, des del Bloc Occidental, en els 4 països de l'Est: Polònia, Txecoslovàquia, Hongria i Alemanya de l'Est. La imatge té un paper rellevant en aquests territoris, en tant que creadora d'identitat política i cultural i contribueix a una esbiaixada comprensió de la realitat, pel que fa a la percepció tant interior com exterior del Bloc Comunista. Veurem què hi ha darrere l'objectiu, en un sentit tant literal com figurat i quin paper jugarà aquest en la construcció, destrucció i percepció del règim soviètic.
Resum: Centrado en el período de la Guerra Fría (1945-1989), el presente trabajo pretende realizar un análisis de la propaganda política de la Unión Soviética a través del fotomontaje de cartel así como del papel que tomará el fotoperiodismo, desde el Bloque Occidental, en los 4 países del Este: Polonia, Checoslovaquia, Hungría y Alemania del Este. La imagen tiene un papel relevante en estos territorios, en tanto que creadora de identidad política y cultural y contribuye a una sesgada comprensión de la realidad, en cuanto a la percepción tanto interior como exterior del Bloque Comunista. Veremos qué hay detrás del objetivo, en un sentido tanto literal como figurado y qué papel va a jugar éste en la construcción, destrucción y percepción del régimen soviético.
Resum: Focused on the period of the Cold War (1945-1989), the present work aims to analyze the political propaganda of the Soviet Union through poster photomontage as well as the role that photojournalism will take, from the Western Bloc, in the 4 countries of the East: Poland, Czechoslovakia, Hungary and East Germany. The image plays an important role in these territories, as a creator of political and cultural identity and contributes to a biased understanding of reality, in terms of both internal and external perception of the Communist Bloc. We will see what is behind the objective, in both a literal and figurative sense and what role it will play in the construction, destruction and perception of the Soviet regime.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Llengua: Català
Titulació: Humanitats [2502758]
Pla d'estudis: Grau en Humanitats [1139]
Document: Treball final de grau ; Text
Matèria: Propaganda ; Fotomuntatge ; Fotoperiodisme ; Identitat ; Guerra ideològica ; Fotomontage ; Fotoperiodismo ; Identidad ; Guerra ideológica ; Photomontage ; Photojournalism ; Identity ; Ideological war



47 p, 1.7 MB

El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca > Treballs de Fi de Grau > Facultat de Filosofia i Lletres. TFG

 Registre creat el 2024-07-15, darrera modificació el 2025-07-13



   Favorit i Compartir