Situació d'aprenentatge a educació infantil sobre el consum responsable a partir d'un problema socialment rellevant: l'explotació laboral infantil
González Baños, Raquel
Arís, Nuria, dir.
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació

Títol variant: Situación de aprendizaje en educación infantil sobre el consumo responsable a partir de un problema socialmente relevante : la explotación laboral infantil
Títol variant: Learning situation in early childhood education about responsible consumption based on a socially relevant issue : child labor exploitation
Publicació: Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2023-2024
Resum: El present Treball de Fi de Grau (TFG) pretén dissenyar i implementar una situació d'aprenentatge, dins del context educatiu formal, per abordar el consum responsable a partir d'una qüestió socialment rellevant: l'explotació laboral infantil. El treball es divideix en dues parts, el qual s'inicia amb un treball de camp exhaustiu per desenvolupar un marc teòric complert que serveixi com a eina clau per, posteriorment, implementar activitats d'ensenyament-aprenentatge relacionades amb els fenòmens que es volen treballar. La intervenció s'ha dut a terme amb un grup d'infants d'I5 d'una escola pública de Mollet del Vallès. Els resultats obtinguts evidencien els aspectes socials i cognitius que suposa el fet de treballar a partir de qüestions socialment vives a educació infantil.
Resum: El presente Trabajo de Fin de Grado (TFG) tiene como objetivo diseñar e implementar una situación de aprendizaje, dentro del contexto educativo formal, para abordar el consumo responsable a partir de una cuestión socialmente relevante: la explotación laboral infantil. El trabajo se divide en dos partes, comenzando con un exhaustivo trabajo de campo para desarrollar un marco teórico completo que sirva como herramienta clave para posteriormente implementar actividades de enseñanza-aprendizaje relacionadas con los fenómenos que se desean abordar. La intervención se ha llevado a cabo con un grupo de niños de I5 de una escuela pública de Mollet del Vallès. Los resultados obtenidos evidencian los aspectos sociales y cognitivos que supone trabajar a partir de cuestiones socialmente vivas en educación infantil.
Resum: The present Final Degree Project (TFG) aims to design and implement a learning situation within the formal educational context to address responsible consumption through a socially relevant issue: child labor exploitation. The project is divided into two parts, starting with comprehensive fieldwork to develop a complete theoretical framework that serves as a key tool for subsequently implementing teaching and learning activities related to the phenomena to be addressed. The intervention has been carried out with a group of children in I5 from a public school in Mollet del Vallès. The results obtained highlight the social and cognitive aspects involved in working with socially relevant issues in early childhood education.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Llengua: Català
Titulació: Educació Infantil [2500797]
Pla d'estudis: Grau en Educació Primària [1140]
Document: Treball final de grau ; Text
Matèria: Problema socialment rellevant ; Aprenentatge globalitzat ; Explotació laboral infantil ; Consum responsable ; Problema socialmente relevante ; Aprendizaje globalizado ; Explotación laboral infantil ; Consumo responsable ; Socially relevant issue ; Globalized learning ; Child labor exploitation ; Responsible consumption



38 p, 23.8 MB

El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca > Treballs de Fi de Grau > Facultat Ciències de l'Educació. TFG

 Registre creat el 2024-07-15, darrera modificació el 2024-09-28



   Favorit i Compartir