Teràpia ocupacional, un recurs per a infants amb TEA
Gómez Ribas, Clàudia
Sala, Guillem, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia)
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació

Títol variant: Terapia ocupacional, un recurso para niños con TEA
Títol variant: Occupational therapy, a resource for children with ASD
Publicació: Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2023-2024
Resum: Partint de l'interès pels trastorns infantils, aquest estudi investiga l'impacte de la teràpia ocupacional en infants amb Trastorn de l'Espectre Autista (TEA), d'una banda, centrant-se en la millora de les seves habilitats socials, motores i autonomia i, d'altra banda, subratllant la importància de les intervencions personalitzades per millorar la qualitat de vida dels infants amb TEA. Mitjançant una combinació de recerca d'informació i observació directa de quatre infants en diverses sessions, s'ha pogut constatar que la teràpia ocupacional pot implicar una millora significativa en el seu dia a dia. Les conclusions destaquen la complexitat del TEA i la necessitat d'una investigació més profunda, ja que, aquest trastorn, no té una causa d'origen coneguda i afecta de manera diversa les àrees de desenvolupament en cada infant.
Resum: Partiendo del interés por los trastornos infantiles, este estudio investiga el impacto de la terapia ocupacional en niños con Trastorno del Espectro Autista (TEA), por un lado, centrándose en la mejora de sus habilidades sociales, motoras y autonomía y, por otro lado, subrayando la importancia de las intervenciones personalizadas para mejorar la calidad de vida de los niños con TEA. Mediante una combinación de investigación de información y observación directa de cuatro niños en varias sesiones, se ha podido constatar que la terapia ocupacional puede implicar una mejora significativa en su día a día. Las conclusiones destacan la complejidad del TEA y la necesidad de una investigación más profunda, ya que este trastorno no tiene una causa de origen conocida y afecta de manera diversa las áreas de desarrollo en cada niño.
Resum: Starting from an interest in childhood disorders, this study investigates the impact of occupational therapy on children with Autism Spectrum Disorder (ASD), focusing on the improvement of their social skills, motor skills, and autonomy on one hand, and emphasizing the importance of personalized interventions to enhance the quality of life for children with ASD on the other hand. Through a combination of information research and direct observation.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Llengua: Català
Titulació: Educació Infantil [2500797]
Pla d'estudis: Grau en Educació Primària [1140]
Document: Treball final de grau ; Text
Matèria: Teràpia ocupacional ; Trastorn de l'Espectre Autista (TEA) ; Habilitats ; Intervencions ; Desenvolupament ; Terapia ocupacional ; Trastorno del Espectro Autista (TEA) ; Habilidades ; Intervenciones ; Desarrollo ; Occupational therapy ; Autism Spectrum Disorder (ASD) ; Skills ; Interventions ; Development



62 p, 1.7 MB

El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca > Treballs de Fi de Grau > Facultat Ciències de l'Educació. TFG

 Registre creat el 2024-07-15, darrera modificació el 2024-09-28



   Favorit i Compartir