Aprenent sobre l'ésser viu amb la tortuga marina
Mir Pujol, Cristina
Mayerhofer de Brito Silva, Natasha, dir.
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació

Títol variant: Aprendiendo sobre el ser vivo con la tortuga marina
Títol variant: Learning about living beings with sea turtles
Publicació: Bellaterra: Universitat Autònoma de Barcelona, 2023-2024
Resum: Aquest TFG se centra a desenvolupar el model ésser viu a l'etapa d'educació infantil, concretament a una aula d'I5, per tal de provar com funciona aquest model en edats primerenques, assolint uns objectius com que els infants reconeguin les característiques dels éssers vius a partir de la tortuga marina (coneixent el seu cicle de vida, les seves funcions vitals i comparant aquestes amb la resta d'éssers vius alhora que fent consciència sobre la cura del medi). Per a fer-ho es realitza una fonamentació teòrica sobre l'aplicació del model ésser viu a infantil a partir de la qual es duu a terme una intervenció, concretament una situació d'aprenentatge, en què es planteja un repte als infants a partir del qual s'adquirirà, a través de material didàctic interactiu, informació sobre aquest animal per tal de formar mentalment el model ésser viu. Amb tot això es demostra que els infants ja en aquesta edat són capaços d'adquirir coneixement científic i que noves metodologies com les situacions d'aprenentatge, acompanyades d'un material enriquidor i la pròpia ment de l'infant, poden crear continguts realment rellevants per a ells i amb un missatge de sostenibilitat.
Resum: Este TFG se centra en desarrollar el "modelo ser vivo" en la etapa de educación infantil, concretamente en un aula de I5, para probar cómo funciona este modelo en edades primerizas, alcanzando objetivos como que los niños reconozcan las características de los seres vivos a partir de la tortuga marina (conociendo su ciclo de vida, sus funciones vitales y comparando estas con los demás seres vivos a la vez que concienciando sobre el cuidado del medio). Para hacerlo se realiza una fundamentación teórica sobre la aplicación del modelo ser vivo en infantil a partir de la cual se lleva a cabo una intervención, concretamente una situación de aprendizaje, en la que se plantea un reto a los niños a partir del cual se adquirirá, a través de material didáctico interactivo, información sobre este animal para así formar mentalmente el modelo ser vivo. Con esto se demuestra que los niños ya en esta edad son capaces de adquirir conocimiento científico y que nuevas metodologías como las situaciones de aprendizaje, acompañadas de un material enriquecedor y la propia mente del niño, pueden crear contenidos realmente relevantes para ellos y con un mensaje de sostenibilidad.
Resum: This thesis focuses on developing the "live being model" or "model organism" in early education, especially in a 5-year-old classroom, to prove how this model works at early ages, achieving goals such as the children's recognition of the live being's qualities based on the sea turtle (knowing its life circle, its vital functions and comparing them to the rest of the organisms at the same time as raising awareness about environmental care). To do so, a theoretical basis is laid for the application of the live being model in early education, from which an intervention is made, especially a learning situation in which a challenge is presented to the children. Through this challenge, children will gain information about this animal to be able to mentally create a live being model, through educational and interactive material. This proves that children at that age can achieve scientific knowledge, and it also proves that new methodologies such as learning situations, accompanied by rewarding material and the children's own minds, can create relevant contents for them and a sustainability message.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Llengua: Català
Titulació: Educació Infantil [2500797]
Pla d'estudis: Grau en Educació Infantil [1140]
Document: Treball final de grau ; Text
Matèria: Ésser viu ; Tortuga ; Model ésser viu ; Educació Infantil ; Situació d'aprenentatge ; Cicle de vida ; Funcions vitals ; Ciències ; Ser vivo ; Modelo ser vivo ; Educación Infantil ; Situación de aprendizaje ; Ciclo de vida ; Funciones vitales ; Ciéncias ; Living beings ; Turtle ; Live-being model ; Early Childhood Education ; Learning situation ; Life circle ; Life functions ; Science



41 p, 3.6 MB

El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca > Treballs de Fi de Grau > Facultat Ciències de l'Educació. TFG

 Registre creat el 2024-07-15, darrera modificació el 2024-07-18



   Favorit i Compartir