Anàlisi de la Transició Educativa d'Infantil a Primària a Ripollet : Beneficis i Dificultats
Molleja Jiménez, Gisela
Jariot, Mercè, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Teories de l'Educació i Pedagogia Social)
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació

Títol variant: Análisis de la Transición Educativa de Infantil a Primaria en Ripollet : Beneficios y Dificultades
Títol variant: Analysis of the Educational Transition from Preschool to Primary in Ripollet : Benefits and Difficulties
Publicació: Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2023-2024
Resum: Aquesta recerca té l'objectiu d'analitzar les barreres i els facilitadors que troben els infants i el professorat en el canvi d'etapa d'infantil a primària. Al llarg de la investigació s'exposen diverses idees relacionades amb la transició educativa, el desenvolupament cognitiu de l'infant, la fragmentació pedagògica del currículum per tal de facilitar la comprensió d'aquest fenomen educatiu. Així mateix, també es descriu de manera detallada el disseny de la recerca, el qual ha seguit un paradigma interpretatiu i ha comptat amb els testimonis de vuit mestres. Els resultats d'aquesta anàlisi mostren com la transició es fa d'una manera progressiva i orgànica, també s'expliquen les conseqüències de la fragmentació pedagògica i alguns aspectes facilitadors per la transició envers els infants. D'aquesta manera, al final de la recerca s'ha constatat la necessitat de garantir una continuïtat entre les etapes d'infantil i primària, així com la importància de promoure una participació entre els tres agents educatius: infant, família i escola.
Resum: Esta investigación tiene el objetivo de analizar las barreras y los facilitadores que encuentran los niños y el profesorado en el cambio de etapa de infantil a primaria. A lo largo de la investigación se exponen varias ideas relacionadas con la transición educativa, el desarrollo cognitivo del niño, la fragmentación pedagógica del currículum para facilitar la comprensión de este fenómeno educativo. Así mismo, también se describe de manera detallada el diseño de la investigación, el cual ha seguido un paradigma interpretativo y ha contado con los testigos de ocho maestros. Los resultados de este análisis muestran como la transición se hace de una manera progresiva y orgánica, también se explican las consecuencias de la fragmentación pedagógica y algunos aspectos facilitadores por la transición hacia los niños. De este modo, al final de la investigación se ha constatado la necesidad de garantizar una continuidad entre las etapas de infantil y primaria, así como la importancia de promover una participación entre los tres agentes educativos: niño, familia y escuela.
Resum: The aim of this research is to analyze the barriers and facilitators encountered by children and teachers in the change from infant to primary school. Throughout the research, several ideas related to the educational transition, the cognitive development of the child, and the pedagogical fragmentation of the curriculum are presented to facilitate the understanding of this educational phenomenon. Likewise, the research design is also described in detail, which followed an interpretative paradigm and was witnessed by eight teachers. The results of this analysis show how the transition is made in a progressive and organic way, the consequences of pedagogical fragmentation and some facilitating aspects of the transition to children are also explained. Thus, at the end of the research, the need to ensure continuity between the infant and primary stages was noted, as well as the importance of promoting participation among the three educational agents: child, family and school.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Llengua: Català
Titulació: Educació Infantil [2500797]
Pla d'estudis: Grau en Educació Primària [1140]
Document: Treball final de grau ; Text
Matèria: Transició educativa ; Orientació educativa ; Educació infantil ; Educació primària ; Infant ; Professorat ; Transición educativa ; Orientación educativa ; Educación infantil ; Educación primaria ; Infante ; Profesorado ; Educational transition ; Educational guidance ; Early childhood education ; Primary education ; Teachers



87 p, 863.8 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca > Treballs de Fi de Grau > Facultat Ciències de l'Educació. TFG

 Registre creat el 2024-07-15, darrera modificació el 2024-09-28



   Favorit i Compartir