El Respecte pels processos de vida en l'Escola El Martinet. Com es respecten els processos de vida a través de la presència d'una mestra de l'Escola El Martinet
Sánchez Rey, Iratxe
Vasquez Valdebenito, Alicia del Carmen, dir.
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació

Títol variant: El respeto por los procesos de vida en la escuela El Martinet. Cómo se respetan los procesos de vida a través de la presencia de una profesora de la Escuela El Martinet
Títol variant: Respect for life processes at El Martinet School. How life processes are respected through the presence of a teacher from the El Martinet School
Publicació: Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2023-2024
Resum: Davant la transformació i el canvi de paradigma que està vivint l'escola tradicional el sistema educatiu està prenent una mirada que s'encamina cap a un model d'escola lliure i activa, la qual posa el focus en l'infant. És així, que el present estudi estableix com a objectiu analitzar la manera en que la mestra respecta els processos de vida dels infants de 3 anys de l'Escola El Martinet i la relació amb el plantejament de Rebeca Wild, un centre ubicat a Catalunya i que destaca per la seva filosofia innovadora i activa, influenciada per diferents corrents pedagògiques, entre les quals destaca la mirada de Rebeca Wild. Així doncs, busca donar resposta a la següent qüestió: "Com es respecten els processos de vida a través de la presència d'una mestra de l'Escola El Martinet?". Per tal de respondre aquesta pregunta es porta a terme una metodologia de treball qualitativa, a través d'una observació i entrevista que ha portat a obtenir uns resultats i conclusions que porten a afirmar la presència del respecte en aquests processos de vida, entès com un factor clau a la vida. Per tal d'arribar a aquest respecte la mestra estableix anteposa els interessos i les vivències dels infants, com a motor de tota acció i destaca la influència del seu aprenentatge previ, sense oblidar-se del valor i la importància de la seva figura com a model.
Resum: Ante la transformación y el cambio de paradigma que está viviendo la escuela tradicional, el sistema educativo está tomando una mirada que se encamina hacia un modelo de escuela libre y activa, que pone el foco en el niño. Es así, que el presente estudio establece como objetivo analizar la forma en que la maestra respeta los procesos de vida de los niños de 3 años de la Escuela El Martinet y la relación con el planteamiento de Rebeca Wild, un centro ubicado en Cataluña y que destaca por su filosofía innovadora y activa, influenciada por diferentes corrientes pedagógicas, entre las que destaca la mirada de Rebeca Wild. Así pues, busca dar respuesta a la siguiente cuestión: "¿Cómo se respetan los procesos de vida a través de la presencia de una maestra de la Escuela El Martinet?". Para responder a esta pregunta se lleva a cabo una metodología de trabajo cualitativa, a través de una observación y entrevista que ha llevado a obtener unos resultados y conclusiones que llevan a afirmar la presencia del respeto en estos procesos de vida, entendido como un factor clave en la vida. Para llegar a este respeto la maestra establece antepone los intereses y vivencias de los niños, como motor de toda acción y destaca la influencia de su aprendizaje previo, sin olvidarse del valor y la importancia de su figura como modelo.
Resum: Faced with the transformation and change of paradigm that the traditional school is experiencing, the educational system is taking a look that is headed towards a free and active school model, which puts the focus on the child. This is how the present study aims to analyze the way in which the teacher respects the life processes of the 3-year-old children at Escola El Martinet and the relationship with the approach of Rebeca Wild, a center located in Catalonia and which stands out for its innovative and active philosophy, influenced by different pedagogical currents, among which the view of Rebeca Wild stands out. So, it seeks to answer the following question: "How are life processes respected through the presence of a teacher from the El Martinet School?". In order to answer this question, a qualitative work methodology is carried out, through an observation and interview that has led to results and conclusions that lead to affirming the presence of respect in these life processes, understood as a key factor in life. In order to achieve this respect, the teacher prioritizes the interests and experiences of the children, as the driving force behind all action and highlights the influence of their previous learning, without forgetting the value and importance of their figure as model.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Llengua: Català
Titulació: Educació Infantil [2500797]
Pla d'estudis: Grau en Educació Infantil [1140]
Document: Treball final de grau ; Text
Matèria: Respecte ; Processos de vida ; Interessos ; Acompanyant i experiència ; Respeto ; Procesos de vida ; Intereses ; Acompañante y experiencia ; Respect ; Life processes ; Interests ; Companion and experience



998.1 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca > Treballs de Fi de Grau > Facultat Ciències de l'Educació. TFG

 Registre creat el 2024-07-15, darrera modificació el 2024-07-18



   Favorit i Compartir