dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Teories de l'Educació i Pedagogia Social)
| Publicació: |
Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2023 |
| Resum: |
La present investigació se centra en la cultura de pensament a les aules i té per objectiu principal comprendre l'efecte que produeix la documentació derivada de les rutines de pensament dins del model VESS (Vida Equilibrada con Sentido y Sabiduría) als infants d'I3 i I5 de l'Escola Estel de Sabadell. La recerca empírica segueix una metodologia qualitativa i respon a un paradigma interpretatiu, de base naturalista. Per recollir les dades de l'estudi dels dos casos s'apliquen els següents procediments: les observacions directes de diferents sessions a cada nivell, amb les notes de camps com a registre narratiu, i l'entrevista semiestructurada, una per a cadascuna de les dues tutores. Per concloure, els resultats mostren que la documentació visibilitza el pensament dels infants, fent que ells siguin els protagonistes del seu propi aprenentatge, el qual acaba sent significatiu i comprensiu per a ells. |
| Resum: |
La presente investigación se centra en la cultura de pensamiento en las aulas y tiene como objetivo principal comprender el efecto que produce la documentación derivada de las rutinas de pensamiento dentro del modelo VESS (Vida Equilibrada con Sentido y Sabiduría) en los niños de I3 e I5 de la Escola Estel de Sabadell. La investigación empírica sigue una metodología cualitativa y responde a un paradigma interpretativo, de base naturalista. Para recoger los datos del estudio de los dos casos se aplican los siguientes procedimientos: las observaciones directas de diferentes sesiones en cada nivel, con las notas de campo como registro narrativo, y la entrevista semiestructurada, una por cada una de las dos tutoras. Para concluir, los resultados muestran que la documentación visibiliza el pensamiento de los niños, haciendo que ellos sean los protagonistas de su propio aprendizaje, el cual acaba siendo significativo y comprensivo para ellos. |
| Resum: |
The present research focuses on the culture of thinking in the classrooms and aims to understand the effect produced by the documentation derived from the thinking routines within the VESS (Vida Equilibrada con Sentido y Sabiduría) model on children in the I3 and I5 levels at Escola Estel in Sabadell. The empirical research follows a qualitative methodology and responds to an interpretative paradigm, based on naturalism. To collect data from the study of the two cases, the following procedures are applied: direct observations of different sessions at each level, with field notes as a narrative record, and semi-structured interviews, one for each of the two tutors. In conclusion, the results show that the documentation makes the children's thinking visible, making them the protagonists of their own learning, which ends up being meaningful and comprehensive for them. |
| Drets: |
Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades.  |
| Llengua: |
Català |
| Titulació: |
Educació Infantil [2500797] |
| Pla d'estudis: |
Grau en Educació Primària [1140] |
| Document: |
Treball final de grau |
| Matèria: |
Estratègies ;
Rutines de pensament ;
Funcions de la documentació ;
Estrategias ;
Rutinas de pensamiento ;
Funciones de la documentación ;
Strategies ;
Thinking routines ;
Documentation functions |