Bones pràctiques en relació amb l'escolta, la interpretació i la creació musicals a l'etapa d'educació infantil (3-6) : una revisió de la literatura
Volpe Sales, Lia
Carrillo, Carmen (Carrillo Aguilera), dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de l'Expressió Musical, Plàstica i Corporal)
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació

Publicació: Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2023
Resum: El compromís actiu en la música té nombrosos beneficis acadèmics i socials per a la primera infància. És per això que a través de la següent recerca documental s'evidencien bones pràctiques musicals a l'Educació Infantil (3-6), centrant el focus en l'escolta, la interpretació i la creació. L'objectiu principal és analitzar críticament la literatura existent en aquest àmbit per identificar les pràctiques més efectives i proposar recomanacions per a la seva implementació. La recerca destaca la importància de la música en el desenvolupament holístic dels infants i subratlla la necessitat d'oferir recursos adequats, formació docent i col·laboració interdisciplinària per a una educació musical de qualitat. Les conclusions apunten a la necessitat d'una conscienciació docent, així com de polítiques educatives que donin suport a la música en aquesta etapa, tot proposant línies d'investigació futures per avaluar l'impacte a llarg termini d'aquestes praxis.
Resum: El compromiso activo en la música tiene numerosos beneficios académicos y sociales para la primera infancia. Por ello, a través de la siguiente investigación documental se evidencian buenas prácticas musicales en la Educación Infantil (3-6), centrando el foco en la escucha, la creación y la interpretación. El principal objetivo es analizar críticamente la literatura existente en este ámbito para identificar las prácticas más efectivas y proponer recomendaciones para su implementación. La investigación destaca la importancia de la música en el desarrollo holístico de los niños y subraya la necesidad de ofrecer recursos adecuados, formación docente y colaboración interdisciplinaria para una educación musical de calidad. Las conclusiones apuntan a la necesidad de una concienciación docente, así como de políticas educativas que apoyen la música en esta etapa, proponiendo líneas de investigación futuras para evaluar el impacto a largo plazo de estas praxis.
Resum: Active engagement in music has numerous academic and social benefits for early childhood. That is why through the following documentary research, good musical practices in Early Childhood Education (3-6) are evidenced, focusing on listening, creation and interpretation. The main objective is to critically analyze the existing literature in this field to identify the most effective practices and propose recommendations for their implementation. The research highlights the importance of music in children's holistic development and also the need to offer adequate resources, teacher training and interdisciplinary collaboration for quality music education. The conclusions point to the need for teacher awareness, as well as educational policies that support music at this stage, proposing future lines of research to assess the long-term impact of these praxis.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Llengua: Català
Titulació: Educació Infantil [2500797]
Pla d'estudis: Grau en Educació Primària [1140]
Document: Treball final de grau ; Treball final de grau
Matèria: Primera infància ; Bones pràctiques ; Desenvolupament holístic ; Educació musical ; Conscienciació docent i polítiques educatives ; Primera infancia ; Buenas prácticas ; Desarrollo holístico ; Educación musical ; Concienciación docente y políticas educativas ; Early childhood ; Good practices ; Holistic development ; Music education ; Teacher awareness and educational policies



31 p, 671.6 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca > Treballs de Fi de Grau > Facultat Ciències de l'Educació. TFG

 Registre creat el 2024-07-15, darrera modificació el 2024-09-28



   Favorit i Compartir