Cartografia autobiogràfica, construcció d'una identitat docent artística única
Obiols Pons, Aina
Pla Rius, Maria Inmaculada, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació)
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació

Publicació: Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2023
Resum: Com l'exploració de les pròpies experiències i reflexions personals contribueixen a la construcció d'una identitat docent artística? El present Treball de Final de Grau té com a objectiu cartografiar de manera autobiogràfica la identitat de l'educadora com a persona i artista, amb un enfocament en les influències, valors, inquietuds i connexions amb l'art. La metodologia emprada és la Deriva, que ha permès una introspecció profunda mitjançant caminades reflexives en entorns naturals. Allà, afloren sentiments, emocions, reflexions, dubtes, pors i somnis, que han estat materialitzats en formes concretes i associats a metàfores que faciliten la comprensió dels pensaments emergents. El procés ha permès explorar i perfeccionar un gran ventall de tècniques artístiques com l'escultura o la instal·lació artística. El resultat és un seguit de cartografies emocionals, que s'acompanyen de reflexions i debats interns sorgits en la mateixa elaboració del treball. Finalment, destaquem la rellevància de l'autoreflexió i l'experimentació artística per a la construcció d'una identitat docent única i autèntica.
Resum: ¿Cómo contribuye la exploración de las propias experiencias y reflexiones personales a la construcción de una identidad docente artística? El presente Trabajo de Final de Grado tiene como objetivo cartografiar de forma autobiográfica la identidad de la educadora como persona y artista, con un enfoque en las influencias, valores, inquietudes y conexiones con el arte. La metodología utilizada es la Deriva, que ha permitido una introspección profunda mediante caminatas reflexivas en entornos naturales. Allí afloran sentimientos, emociones, reflexiones, dudas, miedos y sueños, que han sido materializados en formas concretas y asociados a metáforas que facilitan la comprensión de los pensamientos emergentes. El proceso ha permitido explorar y perfeccionar un gran abanico de técnicas artísticas como escultura o instalación artística. El resultado es una serie de cartografías emocionales, que se acompañan de reflexiones y debates internos surgidos en la propia elaboración del trabajo. Por último, destacamos la relevancia de la autorreflexión y la experimentación artística para la construcción de una identidad docente única y auténtica.
Resum: How does the exploration of one's own experiences and personal reflections contribute to the construction of an artistic teaching identity? This Final Degree Thesis aims to autobiographically map the identity of the educator as a person and artist, with a focus on influences, values, concerns, and connections with art. The methodology used is the Drift, which has allowed deep introspection through reflective walks in natural environments. There, feelings, emotions, reflections, doubts, fears and dreams surface, which have been materialized in concrete forms and associated with metaphors that facilitate the understanding of emerging thoughts. The process has made it possible to explore and perfect a wide range of artistic techniques, such as sculpture or artistic installation. The result is a series of emotional cartographies, which are accompanied by internal reflections and debates that arose during the preparation of the work itself. Finally, we highlight the relevance of self-reflection and artistic experimentation for the construction of a unique and authentic teaching identity.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Llengua: Català
Titulació: Educació Infantil [2500797]
Pla d'estudis: Grau en Educació Primària [1140]
Document: Treball final de grau ; Treball final de grau
Matèria: Cartografia emocional ; Deriva ; Identitat docent ; Experimentació artística ; Autobiografia filosòfica ; Cartografía emocional ; Identidad docente ; Experimentación artística ; Autobiografía filosófica ; Emotional cartography ; Drift ; Teaching identity ; Artistic experimentation ; Philosophical autobiography



60 p, 19.1 MB

El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca > Treballs de Fi de Grau > Facultat Ciències de l'Educació. TFG

 Registre creat el 2024-07-15, darrera modificació el 2024-09-28



   Favorit i Compartir