dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de l'Expressió Musical, Plàstica i Corporal)
| Publicació: |
Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2023 |
| Resum: |
El següent Treball de Final de Grau (TFG) explora el paper de l'adult com a figura de seguretat física per als infants a l'edat de 0-3, tot analitzant diverses perspectives teòriques sobre la importància emocional i física en el desenvolupament infantil. La metodologia emprada és qualitativa de recerca bibliogràfica, a través de la qual s'ha extret un quadre comparatiu d'un total de 6 autors, tres dels quals són referents en estudis relacionats amb el vincle afectiu, com Ainsworth; i altres tres, aportacions dels quals són més recents, com Lafuente. Els resultats mostren que, tot i que els autors referents parlen de seguretat física a través de la presència, subratllen la importància de la seguretat emocional, mentre que les aportacions dels autors més recents fan èmfasi en la qualitat del vincle emocional a través del qual l'infant podrà explorar lliurement. |
| Resum: |
El siguiente Trabajo de Final de Grado (TFG) explora el papel del adulto como figura de seguridad física para los niños en la edad de 0-3, analizando varias perspectivas teóricas sobre la importancia emocional y física en el desarrollo infantil. La metodología empleada es cualitativa de investigación bibliográfica, a través de la cual se ha extraído un cuadro comparativo de un total de 6 autores, tres de los cuales son referentes en estudios relacionados con el vínculo afectivo, como Ainsworth; y otros tres, aportaciones de los cuales son más recientes, como Lafuente. Los resultados muestran que, a pesar de que los autores referentes hablan de seguridad física a través de la presencia, subrayan la importancia de la seguridad emocional, mientras que las aportaciones de los autores más recientes hacen énfasis en la calidad del vínculo emocional a través del cual el niño podrá explorar libremente. |
| Resum: |
The following Final Degree Project (TFG) explores the role of adults as a figure of physical safety for children at the age of 0-3, analyzing various theoretical perspectives on the emotional and physical importance in childhood development. The methodology used is qualitative bibliographic research, through which a comparative table of a total of 6 authors has been extracted, three of which are references in studies related to affective bonding, such as Ainsworth; and three, contributions of which are more recent, such as Lafuente. The results show that, although the leading authors talk about physical safety through presence, they highlight the importance of emotional security, while the contributions of the most recent authors emphasize the quality of the emotional bond through which the child can explore freely. |
| Drets: |
Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades.  |
| Llengua: |
Català |
| Titulació: |
Educació Infantil [2500797] |
| Pla d'estudis: |
Grau en Educació Primària [1140] |
| Document: |
Treball final de grau |
| Matèria: |
Paper de l'adult ;
Vincle afectiu ;
Aferrament ;
Seguretat física ;
Disponibilitat ;
Seguretat ;
Papel del adulto ;
Vínculo afectivo ;
Aferramiento ;
Seguridad física ;
Disponibilidad ;
Seguridad ;
Role of the adult ;
Affective bond ;
Attachment ;
Physical safety ;
Availability ;
Security |