Un estudi sobre la relació entre l'escriptura a mà i la integració viso-motora
Lopez Chamorro, Azahara
Salas, Nayme Daniela, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació)
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació

Publicació: Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2023
Resum: La integració viso-motora és crucial per fer moviments coordinats i precisos, per això es considera una habilitat important per l'escriptura. Sovint, sentim a dir que és essencial tenir un bon control de les habilitats motrius per poder escriure amb fluïdesa i llegibilitat. Per investigar la possible relació entre l'escriptura a mà i la motricitat fina s'ha dut a terme un estudi de tipus quantitatiu a un institut escola situat a la comarca del Vallès Occidental. S'han recopilat dades en una mostra de 30 infants d'entre 4 i 5 anys a partir de dos instruments: la prova de Desenvolupament de la Integració Visual Motriu (IVM) i la tasca de l'alfabet. Els resultats han mostrat una correlació negativa molt fluixa i no significativa entre les dues variables, això suggereix que altres factors poden estar influint en la relació.
Resum: La integración visomotriz es crucial para realizar movimientos coordinados y precisos, por lo que se considera una habilidad importante para la escritura. A menudo, se dice que es esencial tener un buen control de las habilidades motrices para poder escribir con fluidez y legibilidad. Para investigar la posible relación entre la escritura a mano y la motricidad fina, se ha llevado a cabo un estudio cuantitativo en un instituto escuela ubicado en la comarca del Vallés Occidental. Se han recopilado datos de una muestra de 30 niños de entre 4 y 5 años utilizando dos instrumentos: la prueba de Desarrollo de la Integración Visual Motora (IVM) y la tarea del alfabeto. Los resultados han mostrado una correlación negativa muy débil y no significativa entre las dos variables, lo que sugiere que otros factores pueden estar influyendo en la relación.
Resum: Visual-motor integration is crucial for achieving coordinated and precise movements, it is because of this that it has been considered a highly important writing skill. We often hear how essential it is to have great control of motor skills in order to write with fluency and readability; thus, to investigate the plausible relationship between handwriting and fine motor skills, a quantitative study has been conducted at a high school located in the region of "Vallès Occidental". The data has been collected from a sample of 30 infants aged 4 to 5 years old through two different tasks: developmental test of visual motor integration (VMI) and an alphabet test. The results show a relatively weak negative correlation between the two variables which suggests the fact that other factors might be influencing the relationship.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Llengua: Català
Titulació: Educació Infantil [2500797]
Pla d'estudis: Grau en Educació Primària [1140]
Document: Treball final de grau
Matèria: Motricitat fina ; Escriptura ; Integració viso-motora ; Habilitats ; Educació infantil ; Motricidad fina ; Escritura ; Integración visomotriz ; Habilidades ; Educación infantil ; Fine motor skills ; Handwriting ; Visual-motor integration ; Skills ; Preschool education



31 p, 1.1 MB

El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca > Treballs de Fi de Grau > Facultat Ciències de l'Educació. TFG

 Registre creat el 2024-07-15, darrera modificació el 2024-09-28



   Favorit i Compartir