Un estudi sobre la relació entre l'escriptura a mà i la integració viso-motora
Lopez Chamorro, Azahara
Salas, Nayme Daniela, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació)
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat de Ciències de l'Educació
| Publicació: |
Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2023 |
| Resum: |
La integració viso-motora és crucial per fer moviments coordinats i precisos, per això es considera una habilitat important per l'escriptura. Sovint, sentim a dir que és essencial tenir un bon control de les habilitats motrius per poder escriure amb fluïdesa i llegibilitat. Per investigar la possible relació entre l'escriptura a mà i la motricitat fina s'ha dut a terme un estudi de tipus quantitatiu a un institut escola situat a la comarca del Vallès Occidental. S'han recopilat dades en una mostra de 30 infants d'entre 4 i 5 anys a partir de dos instruments: la prova de Desenvolupament de la Integració Visual Motriu (IVM) i la tasca de l'alfabet. Els resultats han mostrat una correlació negativa molt fluixa i no significativa entre les dues variables, això suggereix que altres factors poden estar influint en la relació. |
| Resum: |
La integración visomotriz es crucial para realizar movimientos coordinados y precisos, por lo que se considera una habilidad importante para la escritura. A menudo, se dice que es esencial tener un buen control de las habilidades motrices para poder escribir con fluidez y legibilidad. Para investigar la posible relación entre la escritura a mano y la motricidad fina, se ha llevado a cabo un estudio cuantitativo en un instituto escuela ubicado en la comarca del Vallés Occidental. Se han recopilado datos de una muestra de 30 niños de entre 4 y 5 años utilizando dos instrumentos: la prueba de Desarrollo de la Integración Visual Motora (IVM) y la tarea del alfabeto. Los resultados han mostrado una correlación negativa muy débil y no significativa entre las dos variables, lo que sugiere que otros factores pueden estar influyendo en la relación. |
| Resum: |
Visual-motor integration is crucial for achieving coordinated and precise movements, it is because of this that it has been considered a highly important writing skill. We often hear how essential it is to have great control of motor skills in order to write with fluency and readability; thus, to investigate the plausible relationship between handwriting and fine motor skills, a quantitative study has been conducted at a high school located in the region of "Vallès Occidental". The data has been collected from a sample of 30 infants aged 4 to 5 years old through two different tasks: developmental test of visual motor integration (VMI) and an alphabet test. The results show a relatively weak negative correlation between the two variables which suggests the fact that other factors might be influencing the relationship. |
| Drets: |
Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades.  |
| Llengua: |
Català |
| Titulació: |
Educació Infantil [2500797] |
| Pla d'estudis: |
Grau en Educació Primària [1140] |
| Document: |
Treball final de grau |
| Matèria: |
Motricitat fina ;
Escriptura ;
Integració viso-motora ;
Habilitats ;
Educació infantil ;
Motricidad fina ;
Escritura ;
Integración visomotriz ;
Habilidades ;
Educación infantil ;
Fine motor skills ;
Handwriting ;
Visual-motor integration ;
Skills ;
Preschool education |
El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca >
Treballs de Fi de Grau >
Facultat Ciències de l'Educació. TFG
Registre creat el 2024-07-15, darrera modificació el 2024-09-28