dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de l'Expressió Musical, Plàstica i Corporal)
| Publicació: |
Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2023 |
| Resum: |
Aquesta investigació pretén definir les bones pràctiques per un canvi de bolquer respectuós amb l'infant i el seu cos, per tal de crear un marc d'actuació dirigit a mestres d'Educació Infantil. Per fer-ho, s'estudia el rol de l'adult, els espais, els materials i el temps que condicionen aquesta pràctica educativa. S'ha comptat amb la participació de dos Centres d'Educació Infantil i Familiar de Sabadell, CEIF Arraona i CEIF Joaquim Blume, a través d'observacions de la pràctica i de l'espai, i de l'entrevista a les directores. Els resultats mostren la importància de posar la pràctica en valor, de l'acompanyament de l'educador/a, d'un espai que garanteixi la llibertat de moviment i d'una organització del temps que permeti viure'l amb calma. |
| Resum: |
Esta investigación pretende definir las buenas prácticas para un cambio de pañal respetuoso con el infante y su cuerpo, para crear un marco de actuación dirigido a maestras de Educación Infantil. Para hacerlo, se estudia el rol del adulto, los espacios, los materiales y el tiempo que condicionan esta práctica educativa. Se ha contado con la participación de dos Centros de Educación Infantil y Familiar de Sabadell, CEIF Arraona y CEIF Joaquim Blume, a través de observaciones de la práctica y del espacio, y de la entrevista a las directoras. Los resultados muestran la importancia de poner la práctica en valor, del acompañamiento del educador/a, de un espacio que garantice la libertad de movimiento y de una organización del tiempo que permita vivirlo con calma. |
| Resum: |
This research aims to establish good habits when performing a respectful diaper change to the baby and its body, in order to create a framework for action meant for kindergarten teachers. In order to achieve it, the role of the adult, spaces, materials and time conditioning this practice have been taken into account. Thanks to the involvement of two kindergartens in Sabadell, CEIF Arraona i CEIF Joaquim Blume, which have allowed the inspection of practices and spaces, as well as the interview to the respective headmistresses. The results prove the importance of giving the practice its proper credit. Furthermore, the accompanying from the teacher, a space guaranteeing freedom of movement and an organization of time so as to experience it calmly. |
| Drets: |
Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades.  |
| Llengua: |
Català |
| Titulació: |
Educació Infantil [2500797] |
| Pla d'estudis: |
Grau en Educació Primària [1140] |
| Document: |
Treball final de grau |
| Matèria: |
Canvi de bolquer ;
Respecte ;
Cos ;
Infant ;
Pikler ;
Cambio de pañal ;
Respeto ;
Cuerpo ;
Infante ;
Diaper change ;
Respect ;
Body ;
Toddler |