Google Scholar: cites
"How do the apples reproduce (Themselves)?" : How teacher trainees negotiate language, content, and membership in a CLIL science education classroom at a Multilingual University
Moore de Luca, Emilee (Universitat Autònoma de Barcelona)
Dooly Owenby, Melinda (Universitat Autònoma de Barcelona)

Data: 2010
Resum: This article discusses findings from ongoing research into plurilingual group work interaction in a Content and Language Integrated Learning (CLIL) teacher training classroom at a university in Catalonia, Spain. We explore how participants make use of available verbal and non-verbal resources-for example, their multilingual verbal repertoires, posture, gesture, gaze-to collaboratively accomplish various activities and, specifically, to problematize linguistic and subject knowledge, to construct science teacher discourse, and to dynamically and simultaneously negotiate membership in immediate and "imagined" communities. Although the shift in European higher education toward teaching nonlanguage subjects through the medium of a foreign language would appear to favor monolingual practices and be detrimental to local languages, our data reveal that participants' plurilingual repertoires can act as a resource in classroom interaction, creating a favorable framework for performing a range of activities that would seem to enrich the collective learning process.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Anglès
Document: Article ; recerca ; Versió acceptada per publicar
Matèria: CLIL ; Community membership ; Multilingualism ; Multimodality ; University
Publicat a: Journal of Language, Identity and Education, Vol. 9, Núm. 1 (2010) , p. 58-79, ISSN 1532-7701

DOI: 10.1080/15348450903523591


Postprint
23 p, 1.7 MB

El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca > Documents dels grups de recerca de la UAB > Centres i grups de recerca (producció científica) > Ciències socials i jurídiques > Grup de Recerca en Educació, Interacció i Plurilingüisme (GREIP)
Articles > Articles de recerca
Articles > Articles publicats

 Registre creat el 2024-07-16, darrera modificació el 2025-04-12



   Favorit i Compartir