Carmen Muñoz (ed.) 2006 : Age and the Rate of Foreign Language Learning. Clevedon, Buffalo, Toronto: Multilingual Matters
Dooly Owenby, Melinda (Universitat Autònoma de Barcelona)

Fecha: 2008
Resumen: Research on the influence of the age factor in first and second language learning has been a centre of debate for some time but research on the age factor in foreign language learning is relatively new. While second and foreign language learning are often categorised together, there are substantial differences in the acquisition of second and foreign languages. Not least of these is the fact that second language acquisition (SLA) is embedded within a larger context (the host environment) where the target language is widely used (Dörnyei 1990). On the other hand, foreign language (FL) acquisition usually occurs in decontextualised settings of the classroom with little possibility of regular interaction with the target language community.
Derechos: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra, i la creació d'obres derivades, sempre que no sigui amb finalitats comercials i que es distribueixin sota la mateixa llicència que regula l'obra original. Cal que es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Lengua: Anglès
Documento: Article ; recerca ; Versió publicada
Materia: Age factor ; First language learning ; Second language learning ; Foreign language learning
Publicado en: Atlantis (1979), Vol. 30, Núm. 1 (2008) , p. 173-178, ISSN 0210-6124



6 p, 80.2 KB

El registro aparece en las colecciones:
Documentos de investigación > Documentos de los grupos de investigación de la UAB > Centros y grupos de investigación (producción científica) > Ciencias sociales y jurídicas > Grupo de Investigación en Educación, Interacción y Plurilingüismo (GREIP)
Artículos > Artículos de investigación
Artículos > Artículos publicados

 Registro creado el 2024-07-16, última modificación el 2025-04-12



   Favorit i Compartir