Book Review : Elizabeth Coelho: Language and learning in multilingual classrooms. A practical approach, 2012, Multilingual Matters
Dooly Owenby, Melinda (Universitat Autònoma de Barcelona)

Data: 2013
Resum: Coelho's book on educational theory and practice in multilingual classrooms is an easily accessible resource for educators and administrators working with students whose first language (L1) is not the language normally used for instruction in class. While the book mostly focuses on English as the new language, the author is careful to outline the general processes of acclimatization and adaptation necessary during immigration, the complexity of accelerated language learning, dual language learning, and the challenges of acquiring literacy and numeracy in a language that is different from one's own - ensuring that the information is transferable to contexts, cultures and languages around the globe.
Drets: Aquest material està protegit per drets d'autor i/o drets afins. Podeu utilitzar aquest material en funció del que permet la legislació de drets d'autor i drets afins d'aplicació al vostre cas. Per a d'altres usos heu d'obtenir permís del(s) titular(s) de drets.
Llengua: Anglès
Document: Article ; recerca ; Versió acceptada per publicar
Matèria: Elizabeth Coelho ; Language learning ; Educational theory ; Multilingual classrooms
Publicat a: Journal of Immersion and Content-Based Language Education, Vol. 1, Núm. 2 (2013) , p. 308-310, ISSN 2212-8441



Postprint
4 p, 128.5 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca > Documents dels grups de recerca de la UAB > Centres i grups de recerca (producció científica) > Ciències socials i jurídiques > Grup de Recerca en Educació, Interacció i Plurilingüisme (GREIP)
Articles > Articles de recerca
Articles > Articles publicats

 Registre creat el 2024-07-17, darrera modificació el 2025-04-12



   Favorit i Compartir