dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciències de la Computació)
| Títol variant: |
Definición de perfiles de agentes inteligentes para simular diferentes estrategias para el juego Toma 6! |
| Títol variant: |
Definition of intelligent agent profiles to simulate different strategies for the game Take 6! |
| Data: |
2024 |
| Resum: |
Aquest treball se centra en el desenvolupament i la informatització del joc de cartes Toma 6! i la creació d'agents intel·ligents capaços de jugar-hi. El Toma 6! és un joc de cartes que té per objectiu evitar acumular cartes amb caps de bou (punts negatius). La partida s'acaba quan un dels jugadors arriba a 66 punts negatius, i guanya qui en tingui menys. Per desenvolupar els agents intel·ligents, s'han implementat diversos algorismes automàtics per a les accions dels jugadors de tirar carta i de seleccionar fila. S'han creat algorismes que comprenen l'estat del tauler i les cartes a la mà dels jugadors i selecciona la carta adient segons el seu propòsit. Alguns d'aquests algorismes també consideren les cartes que ja s'han jugat i les que queden per jugar, oferint així una estratègia més informada. Aquestes funcionalitats han estat dissenyades per permetre la realització de partides automàtiques controlades per aquests algorismes. Finalment, s'han analitzat els algorismes en partides amb 2, 3, 4 i 5 jugadors per avaluar-ne i comparar-ne el rendiment en diverses mètriques, com poden ser el percentatge de partides guanyades i perdudes, els punts negatius aconseguits o el nombre de rondes que dura la partida. |
| Resum: |
Este trabajo se centra en el desarrollo y la informatización del juego de cartas Toma 6! y la creación de agentes inteligentes capaces de jugar. Toma 6! es un juego de cartas cuyo objetivo es evitar acumular cartas con cabezas de buey (puntos negativos). La partida termina cuando uno de los jugadores llega a 66 puntos negativos, y gana quien tenga menos. Para desarrollar los agentes inteligentes, se han implementado diversos algoritmos automáticos para las acciones de los jugadores de tirar carta y de seleccionar fila. Se han creado algoritmos que comprenden el estado del tablero y las cartas en la mano de los jugadores y seleccionan la carta adecuada según su propósito. Algunos de estos algoritmos también consideran las cartas que ya se han jugado y las que quedan por jugar, ofreciendo así una estrategia más informada. Estas funcionalidades han sido diseñadas para permitir la realización de partidas automáticas controladas por estos algoritmos. Finalmente, se han analizado los algoritmos en partidas con 2, 3, 4 y 5 jugadores para evaluar y comparar su rendimiento en diversas métricas, como pueden ser el porcentaje de partidas ganadas y perdidas, los puntos negativos conseguidos o el número de rondas que dura la partida. |
| Resum: |
This work focuses on the development and computerization of the card game Toma 6! and the creation of intelligent agents capable of playing it. Toma 6! is a card game where the objective is to avoid accumulating cards with bull heads (negative points). The game ends when one of the players reaches 66 negative points, and the winner is the one with the fewest points. To develop the intelligent agents, various automatic algorithms have been implemented for the players' actions of playing a card and selecting a row. Algorithms have been created that understand the state of the board and the cards in the players' hands, selecting the appropriate card according to their purpose. Some of these algorithms also consider the cards that have already been played and those that remain to be played, thus offering a more informed strategy. These functionalities have been designed to enable automated games controlled by these algorithms. Finally, the algorithms have been analyzed in games with 2, 3, 4, and 5 players to evaluate and compare their performance across various metrics, such as the percentage of games won and lost, negative points accumulated, and the number of rounds the game lasts. |
| Drets: |
Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades.  |
| Llengua: |
Català |
| Titulació: |
Enginyeria Informàtica [2502441] |
| Pla d'estudis: |
Enginyeria Informàtica [958] |
| Document: |
Treball final de grau ; Text |
| Àrea temàtica: |
Menció Computació |
| Matèria: |
Informatització ;
Agent intel·ligent ;
Algorismes ;
Estratègia ;
Avaluació de mètriques ;
Comparació de resultats ;
Informatización ;
Agente inteligente ;
Algoritmos ;
Estrategia ;
Evaluación de métricas ;
Comparación de resultados ;
Computerization ;
Intelligent Agent ;
Algorithms ;
Strategy ;
Metrics Evaluation ;
Results Compariso n |