| Títol variant: |
Percepció de l'alumnat d'Espanya i Llatinoamèrica sobre l'impacte del màster en línia en Psicopedagogia en referència al seu desenvolupament professional |
| Títol variant: |
The views of students from Spain and Latin America on the impact of the on-line master's degree in psychopedagogy on their professional development |
| Data: |
2024 |
| Resum: |
En los últimos años ha habido un importante aumento en la oferta y el interés en cursar estudios de máster debido a diversos factores, como los cambios en el mercado laboral, la demanda de formación continua o la motivación por desarrollarse profesionalmente, entre otros. En un mundo en constante transformación, la inserción laboral de las personas graduadas es un tema relevante para los sistemas educativos. Esta investigación pretende describir y analizar la percepción del alumnado titulado del máster en Psicopedagogía respecto al impacto de los estudios en su inserción laboral. Para ello se realizó una investigación cuantitativa de tipo ex post facto, durante la cual se analizó la percepción del alumnado titulado del máster no presencial en Psicopedagogía en un centro adscrito a la Universidad de Barcelona y se aplicó un cuestionario a una muestra de 199 estudiantes residentes en España y en diversos países de Latinoamérica y el Caribe. Los resultados indican que la principal motivación es el progreso profesional y la mejora de las oportunidades laborales y, en cuanto a la trayectoria y al impacto de la formación, se encontraron diferencias relacionadas con el lugar de residencia del alumnado. |
| Resum: |
En els últims anys hi ha hagut un important augment en l'oferta i l'interès per cursar estudis de màster a causa de diversos factors, com ara els canvis en el mercat laboral, la demanda de formació contínua o la motivació per desenvolupar-se professionalment, entre d'altres. En un món en transformació constant, la inserció laboral de les persones graduades és un tema rellevant per als sistemes educatius. Aquesta recerca analitza la relació entre les trajectòries laborals, les motivacions de l'alumnat i l'impacte percebut en el desenvolupament professional. Per aquest motiu es va realitzar un estudi quantitatiu de tipus ex post facto, a fi d'analitzar la percepció de l'alumnat titulat del màster no presencial en Psicopedagogia en un centre adscrit a la Universitat de Barcelona i d'aplicar un qüestionari a una mostra de 199 estudiants residents a Espanya i a diversos països de Llatinoamèrica i el Carib. Els resultats indiquen que la principal motivació és el progrés professional i la millora de les oportunitats laborals i, quant a la trajectòria i l'impacte de la formació, es van trobar diferències relacionades amb el lloc de residència de l'alumnat. |
| Resum: |
In recent years there has been a significant increase in the supply of master's studies and the interest in pursuing them. This is due to various factors, such as changes in the labour market, the demand for continuous training or the motivation for professional development, among others. In a world in constant transformation, the transition of graduates into the labour market is an important issue for educational systems. This study looks at the relationship between work trajectories, student motivations and the perceived impact on professional development. For this purpose, an ex post facto quantitative study was carried out, analysing the views of graduates of an on-line master's degree in psychopedagogy at a centre affiliated to the University of Barcelona were analysed, using a questionnaire with a sample of 199 students living in Spain and various countries in Latin America and the Caribbean. The results indicate that the main motivation is professional advancement and improved job opportunities and, in terms of the trajectory and impact of training, differences were found depending on the place of residence of the students. |
| Drets: |
Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original.  |
| Llengua: |
Castellà |
| Document: |
Article ; recerca ; Versió publicada |
| Matèria: |
Psicopedagogia ;
Inserció laboral ;
Motivació pels estudis ;
Transició a la vida professional ;
Estudis de màster ;
Psychopedagogy ;
Job insertion ;
Motivation for studies ;
Transitioned to professional life ;
Master's studies ;
Psicopedagogía ;
Inserción laboral ;
Motivación para los estudios ;
Transición a la vida profesional ;
Estudios de máster |
| Publicat a: |
Educar, Vol. 60 Núm. 2 (2024) , p. 447-464 (Monográfico) , ISSN 2014-8801 |